جهان

تاسیس دفتر مبارزه با تروریسم در سازمان ملل

سازمان ملل به زودی «دفتر مبارزه با تروریسم» راه اندازی می کند.

 

سازمان ملل به زودی «دفتر مبارزه با تروریسم» راه اندازی می کند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، بر لزوم تاسیس یک «دفتر مبارزه با تروریسم» در این نهاد بین‌المللی تاکید کرد و وعده داد چنین دفتری به زودی تاسیس خواهد شد. 

گوترش در این باره گفت: باید دفتری برای مبارزه با تروریسم در سازمان ملل ایجاد کنیم و مدیریت آن به «معاون دبیرکل» سپرده خواهد شود.

وی در ادامه افزود: هدف از تأسیس و راه اندازی این دفتر، کارآمد کردن اقدامات لازم در جهت مبارزه با تروریسم است و از اعضای مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهیم نظراتشان را در این باره ارائه دهند.

به موجب فراخوان سازمان ملل، تمام کشورهایی که در این نهاد بین‌المللی عضو هستند می‌توانند از طریق نمایندگان خود، حد اکثر تا ۲ هفته آینده دیدگاه‌ها و نظراتشان را پیرامون این موضوع مطرح کنند. 

تمام پشنهادات دریافتی از سوی یک تیم کارشناسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در پایان طرحی برای تعیین مسئولیت‌های این دفتر، تا پیش از ماه می ـ یعنی اوایل اردیبهشت ماه ـ ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است 

گفته شده، قرار است «دفتر مبارزه با تروریسمِ» سازمان ملل متحد، اختیارات بیشتری را نسبت به «کمیته ضد تروریستیِ» این سازمان که در «شورای امنیت» تشکیل شده بود؛ داشته باشد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا