جهان

فريضه حجاب از زبان دانشجویان مسلمان اوکلاهما

حجاب از زبان دانشجویان مسلمان دانشگاه اوکلاهما معرفی شده است.

 

حجاب از زبان دانشجویان مسلمان دانشگاه اوکلاهما معرفی شده است.

روزنامه دانشجویان دانشگاه اوکلاهما با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با اسلام و مسلمانان، مقاله‌ای منتشر کرد که در آن دانشجویان مسلمان این دانشگاه در مورد حجاب و دینشان سخن گفته‌‌اند.

دانشجوی دوره پیش‌پرستاری دانشگاه اوکلاهما، در این باره گفته است: قرآن از من می‌خواهد که محجوب و متواضع باشم به همین خاطر من نیز مانند میلیون‌ها زن مسلمان حجاب دارم.

سالوس افزود: برخی هم برای من احساس تأسف نموده  فکر می‌کنند من به اجبار حجاب دارم؛ اما، نه تنها حجاب انتخاب خودم بوده و آن را دوست دارم؛ بلکه فکر می کنم، پوشیدگی و عفاف مرا بسیار توانمندتر می‌کند.

«آمنه فاطمه» دانشجوی مسلمان دوره پیش‌پزشکیِ این دانشگاه نیز، گفت: در قرآن بر لزوم رعایت پوشش ها و حیا در پوشش اشاره شده و در اسلام، حجاب هم‌معنی صفاتی چون عفت و پرهیزگاری است که در همه ادیان ارزش محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرده است: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که بین اسلام و فرهنگ کشوری که اسلام را به عنوان دین خود پذیرفته‌اند، تفاوت قائل شد. 

فاطمه ادامه داد: بسیاری با شنیدن نام اسلام به مکان‌هایی مانند عربستان یا کشورهایی از این قبیل فکر می‌کنند، در حالی که باید بدانند اسلام دین بسیار بزرگی است و نحوه ادغام آن در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا