جهان

سازمان عفو بین‌الملل: فاجعه حقوق بشری در بحرین محتمل است

همزمان با افزایش اعمال خشونت‌ها علیه معترضان در بحرین، سازمان عفو بین‌الملل درباره فاجعۀ قریب‌الوقوع حقوق بشری در این کشور عربی هشدار داد.

 

همزمان با افزایش اعمال خشونت‌ها علیه معترضان در بحرین، سازمان عفو بین‌الملل درباره فاجعۀ قریب‌الوقوع حقوق بشری در این کشور عربی هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این سازمان حقوق بشری، «لین معلوف» معاون دفتر بیروتِ عفو بین‌الملل، گفت: «بحرین در مقطع حساسی قرار دارد و در دوماهۀ اول 2017 شاهد تشدید نگران‌کننده اقدامات سرکوبگرانه و خودسرانۀ نیروهای امنیتی بوده‌ایم که  آغاز آنها از سال 2011 میلادی بوده است.»

وی افزود در صورتی‌ که رژیم آل خلیفه اعدام‌ها و خشونت‌ها را متوقف نکند، بحران حقوق بشری بحرین، عمیق تر از حال حاضر خواهد شد.

معلوف تصریح کرد: «دولت بحرین ظرف شش سال گذشته مدعی است که اقدامات مؤثری در راستای برپایی اصلاحات و پایبندی به تعهدات حقوق بشری خود صورت داده؛ اما در چند هفتۀ گذشته موج تازه‌ای از خشونت‌ها، شامل بازداشت‌های خودسرانه و شکنجه معترضان، روی داده است.»

 بحرین از شش سال پیش صحنۀ برگزاری اعتراض‌های مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. 

مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض در کشورشان هستند، اما این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم آل خلیفه مواجه شده که در جریان این سرکوب گری ها ده ها تن به شهادت رسیده و شمار بسیاری روانه زندان شده اند.

لازم به ذکر است، بیش از 85 درصد از جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می دهند که از تبعیض های برنامه ریزی شده جکومت این کشور به شدت رنج برده و خواستار تغییر این وضعیت هستند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا