جهان

کارشکنی میانمار در رسیدن کمک‌های انسانی به مسلمانان

دولت میانمار در رسیدن کمک های بشر دوستانه به مسلمانان روهینگیا، کار شکنی می کند.

 

دولت میانمار در رسیدن کمک های بشر دوستانه به مسلمانان روهینگیا، کار شکنی می کند.

حدود ۵۰۰ تن کمک‌های انسانی از سوی دولت و سازمان‌های بشردوستانه کشور «مالزی» با هدف توزیع در میان اقلیت مسلمان روهینگیا به بندر «یانگون» میانمار رسیده است.

این در حالی است که دولت میانمار با توزیع این کمک‌‌ها از سوی سازمان‌های امدادی مخالفت کرده و اصرار دارد که این محموله ۵۰۰ تنی باید به‌صورت مساوی میان مسلمانان و بوداییان ایالت راخین توزیع شود.

دولت «آنگ سان سوشی»، در حالی این خواسته را مطرح نموده که به گزارش ناظران سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری، اقلیت مسلمان روهینگیا از مهرماه سال جاری در معرض اقدامات وحشیانه و غیرانسانی نظامیان و شبه نظامیان بودایی قرار دارند و این کمک‌ها صرفا، برای توزیع در میان روهینگیایی‌ها به این منطقه ارسال شده است.

از سوی دیگر، «یانگی لی»، مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر که سفر ۱۲ روزه‌ای به میانمار داشته است، گفت: با توجه به ناتوانی دولت میانمار در اجرای یک تحقیق معتبر و مستند، وی در نظر دارد که کشورهای عضو این شورا را تشویق کند تا قطعنامه‌ای برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب درباره جنایات نظامیان میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا صادر نمایند.

یادآور می‌شود، نشست آینده کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قرار است، ۱۳ مارس ـ برابر با ۲۳ اسفندماه ـ در شهر «ژنو» سوئیس برگزار شود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا