جهان

محکومیت اعمال خشونت بار دولت بحرین در قبال تظاهرات کنندگان از سوی سازمان جهانی ديدبان حقوق شيعيان

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، سرکوب های خشونت آمیز حکومت بحرین را محکوم کرد.

 

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان، سرکوب های خشونت آمیز حکومت بحرین را محکوم کرد.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان ـ Shia Rights Watch ـ با صدور بیانیه ای، اَعمال خشونت بار دولتمردان کشور بحرین در قبال تظاهرات کنندگان شیعه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن برای خبرگزاری شیعه ویوز ارسال شده، آمده است: 

طبق گزارش های صادره از دولت بحرین، سه تن از تظاهرات کنندگان به نام های رضا الغسره، محمود یوسف حبیب و مصطفی حبیب عبدعلی؛ توسط نیروهای آل خلیفه، بوسیله گلوله به شهادت رسیده و چندین تنِ دیگر از شیعیان مجروح شده اند.

مقامات بحرین گفته اند که علت شلیک به این معترضین؛ حمل سلاح گرم توسط آنها بوده که این ادعا تنها دروغی برای توجیه سرکوب های خشونت آمیز است.

این بیانیه با اشاره به بازداشت فعالان مدنی در بحرین افزود: 

مقامات بحرینی از بازداشت چند تن از فعالان مدنی به نام های علی محمد العابد، علی حسن فردان، علی عمار عبدالله، علی حسن عبدالله، علی صادق و علی عبد الحسین خبر داده اند که این گونه بازداشت ها را نیز محکوم می کنیم.

«شیعه رایتس واچ» در بیانیه خود ادامه داد: سرکوب های خشونت آمیزِ شیعیان بحرین توسط نیروهای امنیتی این کشور در حالی صورت می گیرد که این کشور علاوه بر خفقان سیاسی از سانسور خبری نیز رنج می برد و مقامات از این سیاست برای وارونه نشان دادن واقعیت استفاده مى كنند و جامعه بین المللی در قبال این گونه رفتارها، سکوت عجیبی را در پیش گرفته است.

این سازمان در پایان بیانیه خود از مقامات کشور بحرین خواست، دست از سرکوب شیعیان و قتل عام آنها بکشد، چرا كه این گونه اعمال علاوه بر زیر سوال بردن رفتارهای بشری، ممکن است عواقب وخیمی را برای دولتمردان این کشور رقم بزند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا