جهان

درختکاری دانش آموزان ادیان ابراهیمی

دانش آموزان سه دین ابراهیمیِ اسلام، مسیحیی و یهودی به نشانه همبستگی با یکدیگر درخت کاشتند.

 

دانش آموزان سه دین ابراهیمیِ اسلام، مسیحیی و یهودی به نشانه همبستگی با یکدیگر درخت کاشتند.

دانش آموزان سه دین ابراهیمی، در «سنت آلبنز» شهری در منطقه منچستر-لیورپول کشور انگلیس جمع شدند و در کنار یکدیگر، با هدف ترویج همبستگی و اهمیت دادن به محیط زیست اقدام به درختکاری کردند. 

در این تجمع هر یک از دانش آموزان دیدگاه‌های دینی‌شان را درباره اهمیت محیط زیست و درختکاری به اشتراک گذاشته و دانش آموزان مسلمان روایت‌های مشابهی در این باره از قرآن و احادیث بیان کردند.

«لوسی ماتیوز» مدیر اجرایی اقدام مسلمان برای توسعه و محیط زیست در خصوص دیدگاه اسلام درباره درختکاری، با بیان حدیثی از حضرت «محمد صلی الله علیه و آله» گفت: اگر یک مسلمان درخت یا دانه گیاهی را بکارد و سپس یک پرنده یا یک شخص یا حیوانی از آن بخورد، این عمل برای او ثواب خیری را ثبت می‌کند.

«روشن آرا علی» مدیر دانشیار بنیاد جوان و نماینده مجلس بریتانیا درباره اهمیت فعالیت‌های میان ادیانی گفت: در زمانه‌ای که اسلام‌هراسی و عدم مدارا و تحمل در جامعه در حال رشد می‌باشد، این گونه ائتلافاها و فعالیت‌های میان ادیانی از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

به گفته مسلمانان، این گونه فعالیت ها می تواند نقش بسازایی در معرفی اسلام به غیر مسلمانان و از بین بردن سوتفاهم ها داشته باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا