جهان

درخواست ۲ میلیارد دلاری سازمان ملل برای جلوگیری از قحطی در یمن

برای جلوگیری از بروز قحطی در یمن، بیش از دو میلیارد دلار پول نیاز است.

 

برای جلوگیری از بروز قحطی در یمن، بیش از دو میلیارد دلار پول نیاز است.

سازمان ملل برای جلوگیری از قحطی در یمن و تامین غذا و نیازهای اساسی میلیون ها شهروند این کشور جنگ زده، ٢ میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار مطالبه نموده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «جیمی مک گولدریک»، هماهنگ کننده عملیات بشردوستانه سازمان ملل متحد، ضمن تاکید بر این که وضعیت در یمن فاجعه بار بوده و به شدت رو به وخامت است، اعلام کرد که ۱۲ میلیون شهروند این کشور با خطر قحطی و گرسنگی روبرو هستند.

بر اساس این گزارش، وى در این باره تاکید کرد  برای تهیه غذا و دیگر نیازهای اساسی ۱۲ میلیون شهروند یمنی گرسنه، باید سریعا دست بکار شد.

وی افزود: از این تعداد، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن از سوء تغذیه شدید رنج می برند که دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن از آنها کودک هستند.

«گلدریک» در پایان با اشاره به وضعیت مردم جنگ زده یمن، گفت: تنها برای کمک رسانی غذایی جهت جلوگیری از بروز قحطی در یمن باید دست کم، دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار کمک جمع آوری شود.

نزدیک به دو سال است، یمن هدف حملات عربستان سعودی و متحدینش قرار دارد که این حملات نه تنها جان هزاران غیر نظامی را گرفته است، بلکه تقریبا تمامی زیر ساخت های کشور یمن را نابود کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا