جهان

گزارش کذب حکومت میانمار در باره مسلمانان

سازمان ملل گزارش میانمار درباره مسلمانان را کذب خواند.

 

سازمان ملل گزارش میانمار درباره مسلمانان را کذب خواند.

مشاور ویژه سازمان ملل در زمینه جلوگیری از نسل‌کشی، با هشدار نسبت به نقض شدید حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیا، گزارش کمیسیون دولتی میانمار درباره روهینگیایی‌ها را رد کرد و آن را کذب خواند.

«آداما دینگ» مشاور ویژه سازمان ملل در زمینه جلوگیری از نسل‌کشی، از دولت میانمار خواست تا برای رسیدگی سریع به این مسائل تعهد داده  و از ناکارآمدی کمیسیونی که حکومت میانمار برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان روهینگیا تشکیل داده، انتقاد کرد.

وی گفت: اینکه کمیسیون دولتی میانمار با وجود دسترسی به محل وقوع این حوادث نتوانسته است چیزی برای اثبات این وضعیت پیدا کند، جای نگرانی دارد؛ زیرا کمیساریای عالی سازمان ملل بدون داشتن دسترسی، شواهد و اسناد زیادی در مورد خشونت شدید علیه مسلمانان جمع‌آوری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون مذکور گزینه معتبری برای تحقیقات در مورد وضعیت مسلمانان میانمار نیست، تشکیل یک نهاد بی‌طرف و مستقل شامل ناظران بین‌المللی برای رسیدگی به این مسئله را خواستار شد.

لازم به ذکر است، بنابر گزارش کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، مأموران امنیتی میانمار به تجاوزهای گروهی وحشیانه، کشتارهای غیرقانونیِ حتی نوزادان و کودکان، ضرب و شتم وحشیانه و مفقود‌شدن مسلمانان متهم شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا