جهان

ممانعت فرانسه از بازگشایی مسجد تکفیری‌ها

فرانسه با بازگشایی یک مسجد متعلق به سلفی ها مخالفت کرد.

 

فرانسه با بازگشایی یک مسجد متعلق به سلفی ها مخالفت کرد.

مجلس شورای ملی فرانسه از بازگشایی مسجد «الروضه» در شهر «سن سن دنی» که متعلق به سلفی ها می باشد، به دلیل تبلیغ برای پیوستن شهروندان به گروه‌های تروریستی در سوریه، ممانعت به عمل آورد.

به گزارش روزنامه لوموند فرانسه، این مسجد توسط یک هیئت سلفی موسوم به «مؤسسه بیت مصر» مدیریت می‌شد که در نوامبر سال گذشته میلادی، توسط مقامات فرانسه بسته شد.  

به نوشته «لوموند» این مسجد، آخرین مکانی بوده که بسیاری از تروریست‌های اعزامی از فرانسه به سوریه به بهانه های مختلف، در آن تجمع می‌کردند.

 صالح عطیه، متولی این مسجد در خصوص بسته شدن آن، شکوائیه ای قضائی مطرح کرد، ولی شورای مجلس ملی فرانسه، پس از تحقیقات خود، با آن مخالفت نموده و حکم بسته بودن این مسجد سلفی را تایید کرد.

در همین راستا، دستگاه اطلاعات فرانسه نیز، این مسجد را مکان جذب سنی های تندرو، برای جنبش‌های تکفیری و آماده‌سازی و تربیت بسیاری از شهروندان فرانسوی‌ برای گرویدن به گروه‌های تروریستی در سوریه برشمرد.

به گفته دستگاه اطلاعات فرانسه، امامت این مسجد را نیز یک جوان 30ساله به نام «حاتم روینزو» بر عهده داشته که با فریب دادن مردم،آنها را تشویق می کرده تا به سنی های تندرو در سوریه بپیوندند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا