جهان

شیعیان قربانی تفکرات افراطی و تکفیری

تل ماما، طی بیانیه ای از مردم انگلستان خواست، هر گونه برخورد متعصبانه و تکفیری به ویژه علیه شیعیان را به آنان گزارش دهند.

 

تل ماما، طی بیانیه ای از مردم انگلستان خواست، هر گونه برخورد متعصبانه و تکفیری به ویژه علیه شیعیان را به آنان گزارش دهند.

این رسانه که حملات اسلام‌هراسی را به ویژه در غرب محاسبه می‌کند؛ طی بیانیه ای از مسلمانان و مردم انگلستان خواست تا حملاتی که بر ضد شیعیان صورت می گیرد را نیز، به این رسانه اعلام نمایند.

تل ماما در ادامه، مطالب تکفیریِ ضدشیعه گذاشته شده بر روی صفحه توییتری یک سنی های تندروی عربستانی را نیز به شدت محکوم نموده و  این عمل را توجیه ناپذیر اعلام کرده است.

 این بیانیه ضمن اشاره به سنی هاى تندرو گفته: تعصب و نفرت ضدشیعیان غیرقابل قبول است؛ اما عده ای از ساکنان بریتانیا به ویژه بعضی از جوانان بر این باورند که می‌توانند مسلمانان را تحقیر و تکفیر کنند. 

این بیانیه افزود: رواج ایدئولوژی تکفیر شیعیان در بریتانیا عمیقا نگران کننده است و این سئوال را پیش می‌آورد که این جوانان از کجا چنین طرز فکری را به دست آورده‌اند، زیرا این رفتارها از نظر بسیاری از اهل تسنن نیز قابل پذیرش نیست.

این بیانیه در ادامه گفت: ما قصد داریم در همین جا آشکارا اعلام کنیم که نفرت از شیعه غیرقابل پذیرش است و ما آن را به چالش می کشیم تا تغییر کند.

لازم به ذکر است، شیعیان به عنوان قسمتی از مسلمانان، نه تنها از طرف گروه های نژاد پرست و افراطی ها مورد حملات مختلف قرار می گیرند، بلکه توسط سنی های تندرو در نقاط مختلف جهان توسط اقدامات تروریستی به شهادت رسیده و یا توسط حکومت های مستبد سرکوب می شوند.

كارشناسان معتقدند تفكرات افراطى و تكفيرى سنى هاى تندرو ريشه در عملكرد خلفاى غاصب صدر اسلام و تفكرات وهابى ها دارد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا