جهان

استناد دبیرکل سازمان ملل به قرآن برای تأکید بر هم زیستی مسالمت آمیز

دبیر کل سازمان ملل متحد با استناد به قرآن، بر همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل تاکید کرد.

 

دبیر کل سازمان ملل متحد با استناد به قرآن، بر همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل تاکید کرد.

«آنتونیو گوترش» که از اوایل سال جاری میلادی سکاندار سازمان ملل متحد شده، با حضور در نشستی که با هدف مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان در نیویورک برگزار شد، اذعان کرد که جنایاتی همچون نفرت علیه مسلمانان و اشکال مختلف تعصب رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: تعصب و سوء‌ظن‌هایی که ممکن است در آمار‌ها به آن‌ توجه نشود، توهین به شأن و کرامت همه مردم و انسانیت است.

گوترش، با تاکید بر ضرورت مقابله با تلاش‌های انجام‌شده برای تجزیه کشورها نیز گفت: عدم امنیت سبب می‌شود که برخی جوامع قربانی شوند و تبعیض مانع از آن می‌شود که مردم و جامعه بتوانند توان و پتانسیل خود را به نمایش در بیاورند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه سخنان خود اهمیت ارزش‌‌هایی همچون ترکیب و مشارکت در عرصه‌های مختلف جامعه، هم زیستی مسالمت آمیز و تفاهم متقابل را که در تمامی ادیان آسمانی و منشور سازمان ملل تأکید شده است، یادآور شد و در سخنان خود از آیه 13 سوره حجرات استفاده نمود.

این آیه می فرماید: اى مردم ما شما را از مرد و زن آفريديم و شما را ملت ملت و قبيله قبيله گردانيديم، تا یکدیگر را بشناسید و در حقيقت ارجمندترين شما نزد خدا، پرهيزگارترين شماست و بى‏ ترديد خدا داناى آگاه است»

وی در پایان گفت: سازمان ملل متحد در چارچوب کمپین این سازمان با عنوان «همه با هم»، تلاش‌هایی در زمینه تقویت احترام، امنیت و کرامت برای همگان را آغاز کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا