جهان

در آمریکا؛ دانش آموز محجبه از اتوبوس مدرسه اخراج شد

یک دختر دانش آموز مسلمان در آمریکا با برخوردی تبعیض آمیز، از اتوبوس مدرسه بیرون رانده شد.

 

یک دختر دانش آموز مسلمان در آمریکا با برخوردی تبعیض آمیز، از اتوبوس مدرسه بیرون رانده شد.

به گزارش شبکه خبری «ABC» این دختر مسلمان 15 ساله که «جانا بکیر» نام دارد،  برای رفتن به مدرسه خود در شهر «پرو سیتی» ایالت «یوتا» از اتوبوس اختصاصی مدرسه استفاده می کرده، توسط راننده این اتوبوس از ماشین بیرون رانده شده است.

 «جانا بکیر» در این رابطه گفته: به محض ورود به اتوبوس مدرسه، راننده میکروفن داخلی را روشن کرد و با لحنی توهین آمیز گفت: هی! مو آبی از اتوبوس بیرون برو، اینجا جای تو نیست.

وی در ادامه افزود: در آن روز من از روسری آبی رنگی برای حجاب خود استفاده کرده بودم و راننده اتوبوس نیز با لحنی طعنه آمیز، مرا مو آبی خطاب کرد.

این دختر نوجوان مسلمان در پایان اظهار داشت: حجاب بخشی از من و دین من است و این رفتار راننده سرویس مدرسه، به طور کاملا واضح، رفتاری نژادپرستانه قلمداد می شود.

مسئولین این مدرسه در توجیه اقدام تبعیض آمیز راننده، مدعی شده اند که او با دانش آموزان آشنایی نداشته و در نتیجه این برخورد را مرتکب شده.

این در حالی است که خانواده جانا بکیر تاکید کردند که دخترشان از دوران ابتدایی از اتوبوس های همین مسیر استفاده می کرده و این رفتار نیز، سابقه داشته است.

شایان ذکر است در ماههای اخیر چنین رفتارهایی از سوی خدمه پروازی چندین ایرلاین آمریکایی نیز نسبت به مسافران مسلمان صورت گرفته که بسیاری از کارشناسان، این رفتارهای را ناشی از فضای نژادپرستانه ای می دانند که با سخنان جنجالی برخی دولتمردان و سیاست مداران این کشور، تشدید شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا