جهان

گاردین: حملات داعش علیه شیعیان عراق، سیاسی نیست، بلکه نسل کشی است

روزنامه گاردین،  در نوشتاری به جنگ همه جانبه سنى هاى تندروى داعش علیه شیعیان، به ویژه در عراق پرداخته است.

 

روزنامه گاردین،  در نوشتاری به جنگ همه جانبه سنى هاى تندروى داعش علیه شیعیان، به ویژه در عراق پرداخته است.

 رانج علاءالدین  در یادداشتی برای گاردین نوشته: درحقیقت حملات داعش به شیعیان عراق، اصلا سیاسی نیست، یک نسل کشی و کشتار همه جانبه و تمام عیار است.

علاءالدین با اشاره به حملات تروریستی و انتقامی سنى هاى تندروى داعش علیه شیعیان عراق در بغداد و شهرک صدر در هفته گذشته، می گوید:  شکست های داعش در موصل نشان می دهد که این گروه در چندماه آینده این شهر را از دست می دهد اما این پایان حضور این گروه در عراق نیست؛ آن ها تلاش می کنند به هر طریق، از عراق و جمعیت شیعه این کشور انتقام بگیرند.

این نویسنده و تحلیل گر سیاسی می نویسد: دولت ها و رسانه های غربی بیش از یک دهه است تلاش می کنند عملیات تروریستی در عراق را سیاسی جلوه دهند؛ حال آنکه کشتار مردم در وسط بازارها و خیابان ها هیچ ارتباطی به سیاست ندارد و یک نسل کشی فراگیر است.

این نویسنده می افزاید:  شیعیان به این دلیل در خیابان های بغداد و نقاط دیگر این کشور کشته می شوند كه نگاه داعش به اسلام و ایدئولوژی این گروه را قبول ندارند. درحقیقت نوع رویکرد داعش به شیعیان، در مقایسه با دیگر گروه ها، آن چنان متفاوت است که سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی باید آن را به عنوان یک نسل کشی تمام عیار در نظر بگیرند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا