جهان

یونیسف: ۲.۲ میلیون کودک یمنی دچار سوءتغذیه ی حاد هستند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد ـ یونیسف ـ طی بیانیه ای، اعلام کرد: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک در یمن دچار سوءتغذیۀ حادشده  و نیاز به مراقبت‌های فوری دارند.

 

صندوق کودکان سازمان ملل متحد ـ یونیسف ـ طی بیانیه ای، اعلام کرد: حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک در یمن دچار سوءتغذیۀ حادشده  و نیاز به مراقبت‌های فوری دارند.

یونیسف افزود: در حال حاضر دست‎کم ۴۶۲ هزار کودک یمنی از سوءتغذیۀ خیلی شدید (اس‎اِی‌اِم) رنج می‌برند که این عدد حدود ۲۰۰ برابر نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش داشته و ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک یمنی دیگر نیز دچار سوءتغذیۀ حاد نسبی هستند.

بر اساس این بیانیه، وضعیت کودکانِ دچار سوءتغذیه در استان‎‏های الحدیده، صعده، تعز، حجه و لحج از نقاط دیگر این کشور فقیر و مورد حمله واقع شده،  بدتر است.

دکتر مریتکسل رلانو، نمایندۀ یونیسف در یمن، در‎این‌باره گفت: «سوءتغذیه در یمن همیشه زیاد و رو به افزایش بوده، ولی  وضعیت سلامتی کودکان این کشور،  هرگز به میزانی که اکنون دچار آن هستند، فاجعه‎بار نبوده است.»

وی افزود: «خشونت و درگیری، دستاوردهایی را که در دهۀ گذشته به‌دست‌آمده بود، معکوس کرده و با شیوع بیماری‎هایی مانند وبا و سرخک؛ و با توجه به محدودیت مراکز درمانی فعال؛ تعداد زیادی از کودکان جان خود را از دست داده اند.»

رلانو در پایان گفت: «ما از همۀ احزاب درگیر در جنگ می‎خواهیم دسترسی نامحدود ما به کودکان نیازمند در سراسر کشور را ممکن سازند تا بتوانیم کمک ها و خدمات لازم را به آن‎ها ارائه داده و خدمات بهداشتی یمن را تقویت کنیم.»

کشور یمن از فروردین ماه سال گذشته، مورد هجوم همه جانبه عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر قرار گرفت تا قدرت در این کشور به رئیس جمهور فراری و موستوفی یمن بازگردانده شود.

این حملات همچنان ادامه داشته و نه تنها بیش از هشتاد درصد از زیر ساخت های یمن را نابوده کرده، بلکه بیش از 30 هزار تن نیز جان خود را در این حملات از دست داده و یا مجروح شده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا