اخباربحرینجهان

انتقاد نمایندگان سابق پارلمان بحرین از وضعیت دموکراسی و عدالت در این کشور

برخی از نمایندگان سابق پارلمان بحرین که در نشست نمایندگان بین المجالس حضور یافته اند، طی نامه ای، از وضعیت دموکراسی، عدالت و مساوات در این کشور انتقاد کردند.

شیخ حسن سلطان، جواد فیروز، جلال فیروز، مطر مطر، و علی الاسود نمایندگان سابق پارلمان بحرین هستند که در این نشست شرکت کرده اند.

این نمایندگان همچنین نامه ای رسمی خطاب به “مارتین چونگونگ” دبیرکل اتحادیه بین المللی بین المجالس ارسال کرده و در آن به شدت از وضعیت دموکراسی، حقوق بشر، عدالت و مساوات در بحرین انتقاد کرده و اعلام کردند که این کشور در چنین مواردی بسیار عقب است.

در بخشی از این نامه آمده که “صدها فعال سیاسی، مدافع حقوق بشر، دانشجو و مدافع آزادی بیان و عقیده در زندان های آل خلیفه به سر می برند”.

این نامه افزوده: بعد از انقلاب ۲۰۱۱ در میان افراد سرکوب شده از سوی حکومت، حدود ۱۵ نماینده ی پارلمان بازداشت، شکنجه، برکنار، و سرکوب شدند. تابعیت تعدادی از آنان هم سلب شد.

در ادامه ی این نامه آمده: نشست بین المجالس که در منامه ی بحرین در حال برگزاری است، فرصت خوبی است تا حکومت بحرین را به آزادی همه زندانیان سیاسی و باز کردن و هموار نمودن مسیر گفتگوی سیاسی و ملی فراهم کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا