جهان

تکذیب خبر منتسب به سازمان بهداشت جهانی در خصوص اربعين از سوی اين سازمان

سازمان بهداشت جهانی در بیانه ای خبر مربوط به وقايع اربعین حسینی در کشور عراق را که توسط روزنامه الشرق الاوسط انتشار یافته بود را تكذيب کرد.

 

سازمان بهداشت جهانی در بیانه ای خبر مربوط به وقايع اربعین حسینی در کشور عراق را که توسط روزنامه الشرق الاوسط انتشار یافته بود را تكذيب کرد.

سازمان بهداشت جهانی اقدام زشت و ناپسند اين روزنامه عربستانی در انتشار اخبار دروغین و انتساب آن به این سازمان را در این بیانیه به شدت محکوم کرد.

 این سازمان افزود که قصد دارد عاملین این کار ناپسند را که اعتبار این سازمان را زیر سوال بردند به دادگاه بکشد و احقاق حق کند. 

سازمان بهداشت جهانی همچنين از تمام رسانه های جهان خواست اخبارى را كه از منابع غير معتبر و غير رسمى منتشر ميشوند بازتاب ندهند.

از سوی دیگر عدیله حمود وزیر بهداشت کشور عراق بعد از تماسی که با سازمان بهداشت جهانی داشت اعلام کرد که اخبار منتشر شده در این روزنامه عربستانی خالی از صحت و اعتبار میباشد و ما مسئول دفتر روزنامه الشرق الاوسط در بغداد را مسئول آن ميدانيم.

وی در ادامه افزود : افراط گرايان با تفکر وهابیت قصد دارند  با این اعمال اتحاد ملت عراق را از بین ببرند؛ ملتی که در این ایام عزیز تحت پرچم امام حسین علیه السلام که نماد آزادگى، عدالت، محبت و صلح است روز به روز الفت و اتحادشان افزوده ميشود.

گفتنی است جمعى از فعالان رسانه ای نيز از دست اندرکاران روزنامه الشرق الاوسط خواستند از اتهامات دروغینی  که به شیعیان نسبت دادند  معذرت خواهی رسمی به عمل آورند تا در آينده شاهد چنین رفتار زننده ای نباشیم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا