جهان

بازداشت ۳۵ تن از شیعيان مالزى

واحدی از پلیس کشور مالزی موسوم به «پلیس اسلامی» 35 تن از شیعیان کشور مالزی را در ایالت «جوهور بارو» بدون هیچ توضیحی باز داشت کرد.

 

واحدی از پلیس کشور مالزی موسوم به «پلیس اسلامی» 35 تن از شیعیان کشور مالزی را در ایالت «جوهور بارو» بدون هیچ توضیحی باز داشت کرد.

این نیروها با محاصره نمودن حسینیه شیعیان در ایالت جنوبی «جوهور بارو» و هنگام خواندن دعای کمیل به این حسینیه یورش برده و شیعیان مالزیایی را بازداشت کردند.

به گفته منابع آگاه محلی، این شیعیان در دادگاه در دادگاه شریعت مالزی محاکمه خواهند شد.

پلیس مذهبی ایالت «مالاکا» نیز ماه جاری میلادی، یک پدر و پسر شیعه را در شب عاشورای حسینی به دلیل برنامه ریزی برای عزاداری دستگیر کرد.

پلیس همچنین ۳۰ شیعه پاکستانی مقیم مالزی را در شب عاشورا به اتهام تجمع در حومه کوالالامپور بازداشت کرد که ۲۲ تن از آنها به دادگاه شریعتِ مالزی انتقال یافتند.

پس از این بازداشت ها گروهی از شیعیان مالزی، طی نامه ای از رهبران این کشور خواستند، به شیعیان اجازه داده شود تا مناسک مذهبی خود را آزادانه و طبق قانون اساسی فدرال و یک بیانیه بین المللی که سال ۲۰۰۴ رهبران مالزی از جمله «عبدالله احمد بداوی» نخست وزیر سابق این کشور آن را امضاء کردند، انجام دهند.

سازمان دیده بان حقوق شیعیان ـ شیعه رایتس واچ ـ نیز پیش از این طی بیانیه ای، اقدامات برخی کشورها مانند مالزی را در سرکوب و دخالت در مراسم شیعیان، علی الخصوص در عزاداری های ایام محرم و روز عاشورا، را محکوم نموده بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا