جهان

قزاقستان در پی ممنوعیت وهابیت و سلفی‌گری در این کشور

دولت قزاقستان در صدد ایجاد محدویت و منوعیت تبلیغ و پیروی از وهابیت و سلفی‌گری در این کشور است.

 

دولت قزاقستان در صدد ایجاد محدویت و منوعیت تبلیغ و پیروی از وهابیت و سلفی‌گری در این کشور است.

«نورلان ارمک بایف» وزیر امور مذهبی و جامعه مدنی این کشور با اعلام این مطلب گفت: وهابیت و سلفی‌گری خطر و تهدیدی جدی برای امنیت این کشور محسوب می شود و وزارتخانه جدید التاسیس وی بر روی طرحی کار می کند تا این خطر را به طور کلی از کشورش دور سازد و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی را برای این فرقه دینی اجراء نماید.

«نور سلطان نظر بایف» رئیس جمهور این کشور نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: حملات تروریستی‌ای که در ماه‌های اخیر در مناطقی از این کشور به وقوع پیوسته است، توسط عناصر سلفی برنامه ریزی و اجرا شده‌است.

سنی های تندرو با پشتیبانی مالی برخی کشور های عربی حاشیه خلیج فارس و ارسال مبلغ به کشورهای مختلف عقاید باطل و افراطی خود را ترویج داده و در میان جوانان این جوامع رسوخ میکنند.

یکی از پیامدهای اجازه این تبلیغات گسترده و مخرب، سرازیر شدن طیف گسترده‌ای از جوانان کشورهای مختلف به سمت سوریه و عراق برای پیوستن به صفوف داعش است.

بسیاری از این عناصر خارجی، پس از بازگشت به کشورهای خود تهدیدی برای امنیت این کشورها محسوب می‌شوند و حملات اخیر تروریستی در برخی کشورهای غربی نیز، اغلب ارتباط تنگاتنگی با عناصر تروریستی صادراتی این کشورها داشته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا