اخبارجهان

درخواست سازمان بهداشت جهانی برای اقدام فوری درباره توزیع شربت های کودک کش در جهان

سازمان بهداشت جهانی (WHO) با انتشار بیانیه ای خواستار اقدام و رسیدگی فوری درباره توزیع شربت های کودک کش در کشورهای مختلف جهان شد.

بر اساس این بیانیه، طبق اطلاعات بدست آمده، توزیع شربت های آلوده در کشورهای مختلف جهان، باعث مرگ تعدادی از کودکان شده است.

تا به این لحظه در هفت کشور جهان، کودکانی بر اثر مصرف این شربت های آلوده که شربت ضد سرفه هستند، جان خود را از دست داده اند. این شربت ها تقلبی و غیر استاندارد بوده اند.

سازمان بهداشت جهانی بر لزوم اقدام فوری برای شناسایی منبع، عامل یا عاملان تولید این شربت های کشنده که در طول چهار ماه گذشته در کشورهای مختلف جهان توزیع شده، تاکید کرد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، این شربت های غیر استاندارد حاوی مقدار زیاد و بیش از اندازه ماده “دی اتیلن گلیکول (DEG) و اتیلن گلیکول (EG) هستند و زیاد بودن این مواد باعث مرگ کودکان شده است.

این دو ماده، مواد شیمیایی و صنعتی هستند که در تولید ضد یخ برای خودروها هم مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به کشنده بودن استعمال آن، به هیج وجه نباید در داروها مورد استفاده قرار گیرند.

گفتنی است، آمار دقیقی از همه کودکان کشته شده بخاطر این علت در دست نیست اما بر اساس بیانیه سازمان بهداشت جهانی، تا به این لحظه ۳۰۰ کودک شناسایی شده اند که با خوردن این شربت ها جان باخته اند که بیشتر قربانی کودکان خردسال زیر پنج سال بوده اند.

بیشترین کشورهای آسیب دیده در این پرونده، کشورهای گامبیا، اندونزی و ازبكستان هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا