جهان

سازمان ملل متحد: آمار قربانیان جنگ یمن، به ۱۰ هزار نفر رسید

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، اعلام کرد: تعداد قربانیان جنگ ۱۸ ماهه یمن، به بیش از 10هزار نفر رسیده است.

 

 

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، اعلام کرد: تعداد قربانیان جنگ ۱۸ ماهه یمن، به بیش از 10هزار نفر رسیده است.

«جمی مک گولدریک» كه در نشستی خبری در صنعاء، پایتخت یمن سخن میگفت افزود: این تعداد، بر مبنای اطلاعاتی است که مقامات رسمی از طریق آمارهای ارائه شده توسط مراکز درمانی و بیمارستانی یمن به دست آورده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: احتمال دارد آمار قربانیان از این نیز بیشتر باشد؛ چراکه بسیاری از مناطق یمن دارای مراکز درمانی و بیمارستانی نیستند و بازماندگان حملات هوایی، عزیزان خود را بلافاصله دفن می کنند بدون آنکه آمار دفن شدگان در هیچ مرکزی ثبت شده باشد.

گفتنی است از حدود ۱۸ ماه پیش عربستان سعودی، به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، حملات هوایی و زمینی خود را همراه با چند کشور عربی دیگر به یمن آغاز کرد.

این حملات به قدری شدید بوده است، که اعتراض نمایندگان مجلس سنای آمریکا را نیز به دنبال داشت. 

در همین راستا، ۶۰ تن از نمایندگان مجلس سنا، از دولت اوباما خواستند تا فروش تسلیحات نظامی جدید به عربستان را متوقف سازد.

وزارت دفاع آمریکا روز ۱۹ مرداد اعلام کرد وزارت خارجه این کشور با فروش بیش از ۱۳۰ دستگاه تانک جنگی «آبرامز»، ۲۰ دستگاه «خودرو زره‌پوش بازیابی» و سایر ادوات جنگی به ارزش ۱.۱۵ میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کرده است

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا