اخبارجهانجهان اسلامعراق

عملیات الحشد الشعبی دراستان دیاله عراق ، شهادت یک فرمانده حشد

فرماندهی عملیات دیالی وابسته به الحشد الشعبی روز گذشته، شنبه، عملیات گسترده ای را برای تعقیب سنی های تندروی داعش در رشته کوه حمرین واقع در شمال شرق منطقه العظیم در استان دیالی آغاز کرد.

سید طالب الموسوی، فرمانده این عملیات تاکید کرد: این عملیات بسیار دقیق است و بر اساس داده های اطلاعاتی دریافت شده از اداره کل امنیت الحشد الشعبی در حال انجام است.

وی افزود: اماکن حضور دشمن ‌و پناهگاه های آن به طور دقیق و پس از تعقیب تحرکات آنها از سوی واحد اطلاعات نظامی شناسایی شده است.

الموسوی خاطرنشان کرد که پس از تطبیق داده ها، این عملیات روز شنبه 19 نوامبر ساعت ۷ صبح در پنج محور اصلی در منطقه ای میان جاده بغداد به کرکوک و جاده عین لیله در منطقه قره تبه و با مشارکت نیروهای ذخیره آغاز شد.

از سوی دیگر برخی منابع تایید کرده اند که “احمد مقصد” فرمانده هنگ «مالک اشتر» تیپ «علی اکبر» لشگر ۱۱ حشدالشعبی در جریان عملیات پاکسازی استان دیالی عراق از تروریست ها در اثر انفجار بمب کنار جاده ای به شهادت رسید و 9 تن از همرزمان او مجروح شدند.

فرماندهی عملیات دیالی الحشد الشعبی عراق، نیز اعلام کرد که عملیات گشت و پاکسازی گسترده ای در این استان در پنج محور برای پیگرد عناصر گروه تروریستی داعش آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا