جهان

نگرانی مسلمانان اسکاتلند از افزایش نژادپرستی

مسلمانان اسکاتلند از افزایش آزار و اذیت‌های نژادپرستانه بعد از حملات تروریستی اخیر در اروپا ابراز نگرانی می‌کنند.

 

مسلمانان اسکاتلند از افزایش آزار و اذیت‌های نژادپرستانه بعد از حملات تروریستی اخیر در اروپا ابراز نگرانی می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری «هرالد اسکاتلند»، حمزه یوسف، یک عضو پارلمان اسکاتلند که از حملات راستگرایان افراطی‌ در امان نمانده است، در این باره می‌گوید: خیلی غم‌انگیز است که در پی حملات تروریستی هفته‌های اخیر در اروپا، مسلمانانی که به صلح و اقتصاد جامعه اسکاتلند کمک می‌کنند، مجبور شوند به خاطر اعمال وحشیانه‌ای که عده‌ای به نام اسلام مرتکب شده‌اند، احساسی ناخوشایند داشته باشند.

وی گفت: اخیرا مادرم که تمام عمر در اسکاتلند زندگی کرده است و پوشش اسلامی دارد به من گفت برای اولین بار بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر حس کردم مردم به چشم یک مظنون به من نگاه می‌کنند و یقین دارم بسیاری دیگر از مسلمانان اسکاتلند نیز جو مشابهی را حس کرده‌اند.

مونا صدیقی، استاد مطالعات اسلامی و روابط اسلام و مسیحیت در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند نیز گفت: البته بسیاری از مسلمانان احساس ‌می‌کنند اسکاتلند، نسبت به سایر بخش‌های بریتانیا؛ جای بهتری برای زندگی است و همبستگی اجتماعی بیشتری در آن وجود دارد،‌ ولی این همبستگی به معنای آن نیست که نژادپرستی در اسکاتلند وجود ندارد. 

ثریا صدیق که در شهر گلاسکو به مشاوره اشتغال دارد، گفت: در گفت‌و‌گویی که با زنان مسلمان دارم، اغلب آنها می‌گویند در هفته‌های اخیر هدف آزارهای نژادپرستانه قرار گرفته‌اند.

وی گفت: برخی بانوان مسلمان به ویژه بانوان محجبه از افزایش آزارهای زبانی شکایت دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا