جهان

بازداشت مسئول انجمن شیعه مغربی

«عبدالرحمان الشكرانی» رئیس انجمن شیعی «رساليون تقدميون» در کشور مغرب، به علت فعالیتهای حقوق بشری و انجمنی بازداشت شده است.

 

«عبدالرحمان الشكرانی» رئیس انجمن شیعی «رساليون تقدميون» در کشور مغرب، به علت فعالیتهای حقوق بشری و انجمنی بازداشت شده است.

بنابر اعلام این انجمن؛ بازداشت الشکرانی بع فعالیتهای انجمنی وی در شهر فاس مربوط است.

الشكرانی بعد از بازجويی در شهر «فاس» به مرکز امنيتی شهر «تاونات» منتقل شده و به گفته برخی فعالان شیعی مغرب، احتمالا پرونده وی، دوشنبه دهم خردادماه به نماينده پادشاه مغرب در دادگاه بدویِ شهر «تاونات» سپرده می¬شود.

منابع حکومتی مغرب مدعی شده اند که الشکرانی به دلیل شکایت برخی افراد به خاطراختلال در حساب هايشان درآژانس «پست مغرب» که توسط وی اداره می شود، بازداشت شده است.

«عصام الحسني» از مسئولان برجسته این انجمن شیعی، گفت: بازداشت «الشكرانی» كه اخيراً به عنوان رئيس دفتر ملی جمعيت ياد شده انتخاب شده، با اهداف و انگيزه های مشخصی صورت گرفته و به موضوعی كه برخی نهادهای حکومتی، قصد جعل آنرا دارند، ارتباطی ندارد.

وی افزود: اين جمعيت تصميم دارد گزارش هايی درباره مواردی که فعالان آن به دلايل طايفه ای یا مذهبی، با آن روبرو هستند را، به جلسه آینده شورای حقوق بشر ژنو، در تابستان؛ ارائه دهد.

الشكرانی چند روز قبل از بازداشتش، از اقدام های تحريك آميز ضد فعالان شيعه درمغرب انتقاد كرده بود.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا