جهانعربستان سعودی

اولین دیدار رسمی مقام‌های ایران و عربستان پس از ۶ سال

رئیس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر حج عربستان با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند و بدین ترتیب اولین دیدار رسمی مقامات این دو کشور در عربستان سعودی پس از سال‌ها قطع روابط دیپلماتیک رقم خورد.

صادق حسینی ، رئیس سازمان حج و زیارت ایران و توفیق بن فوزان ربیعه ، وزیر حج و عمره عربستان در این دیدار ، درباره درخواست افزایش سهمیه حجاج ایرانی ، رفع موانع عمره ، افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های مربوطه و امنیت حجاج گفتگو کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت ایران با اشاره به برخی سوء تفاهم‌های سیاسی موجود ایران و عربستان و انجام مذاکرات دو کشور به منظور حل و فصل مشکلات موجود ، ابراز امیدواری کرد که دیپلماسی حج به کمک دیپلماسی سیاسی آمده و در حل شدن مشکلات موجود نقش آفرینی کند.

رئیس سازمان حج و زیارت ایران همچنین با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 200 هزار ایرانی در نوبت اعزام به حج تمتع قرار دارند ، از طرف سعودی خواست که موضوع افزایش سهمیه ایران در این سفر معنوی مورد موافقت قرار گیرد.

وزیر حج و عمره عربستان نیز با بیان اینکه مساله امنیت و سلامت حجاج تمامی کشورها مهم‌ترین اولویت دولت این کشور به شمار می‌رود ، گفت: نظر به لغو اعزام حجاج از سوی برخی کشورها و همچنین عدم استفاده برخی دیگر از کشورها از تمام سهمیه خود ، موضوع افزایش سهمیه امسال مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مهیا بودن شرایط به اطلاع مقامات ایرانی خواهد رسید.)))

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا