اخبارافغانستانپاکستانجهان

پاکستان و افغانستان شاهد تجمع‌های گسترده اعتراضی بانوان افغانستانی علیه طالبان

روز گذشته ، چهارشنبه هزاران بانوی پناهجوی افغان در اسلام آباد پایتخت پاکستان ، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در این تجمع که در راستای مقابله با قوانین ضدانسانی و زن‌ستیزانه طالبان در افغانستان انجام شد ، بانوان معترض ، نسبت به شنیده نشدن صدای اعتراض‌ها در ماههای گذشته توسط سازمان‌های بین المللی انتقاد کردند.

بامداد امروز پنجشنبه نیز تجمع اعتراضی دیگری در کابل پایتخت افغانستان توسط بانوان افغان انجام شد.

بانوان افغانستانی که در نزدیکی منطقه لیسه مریم ، تحمع اعتراضی خود را برگزار کردند ، در شعارها و پلاکاردها به وضع قوانین سخت‌گیرانه توسط طالبان و اعمال محدودیت‌ها علیه بانوان در افغانستان اعتراض کردند.

بانوان افغانستانی علاوه بر مطالبه رفع محدودیت‌ها و قوانین ضد انسانی توسط طالبان ، بهره‌مندی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی خود در امر آموزش ، کار و مشارکت در امور فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی وطنشان افغانستان را مطالبه کردند.

به گفته خبرنگار افتخاری اخبار شیعه در کابل ، این تجمع اعتراضی با شلیک تیرهای هوایی و خشونت طالبان علیه بانوان ، سرکوب شد و نیروهای طالبان فیلم‌های ضبط شده از این تجمع را از موبایل‌های تجمع کنندگان حذف و ایشان را متفرق کردند.

خبرنگار ما افزود: هرچند سیاست سرکوب که در راس فعالیت‌های طالبان قرار گرفته ، این تجمع اعتراضی را سرکوب و متفرق کرد ، اما بانوان افغانستانی امید دارند با اتحاد بیشتر ، صدایشان توسط مجامع بین المللی و سازمان‌های حقوق بشری شنیده شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا