جهان

مسجد «بشیر» ماساچوست؛ میزبان غیرمسلمانان

مسجد «بشیر» در شهر «فرامینگهام» واقع در ایالت «ماساچوست» آمریکا، میزبان غیرمسلمانانی شد که می‌خواستند در مورد اسلام و مسلمانان بیشتر بدانند.

 

 

 

مسجد «بشیر» در شهر «فرامینگهام» واقع در ایالت «ماساچوست» آمریکا، میزبان غیر مسلمانانی شد که می‌خواستند در مورد اسلام و مسلمانان بیشتر بدانند.

متولیان مسجد فرامینگهام با گشودن درهای این مسجد به روی همه مردم، امیدوار بودند تا به دوستان و همسایگان خود کمک کنند که در فضایی مفرح، اسلام و مسلمانان را بهتر بشناسند.

این برنامه یک روزه با عنوان «با همسایه مسلمانتان ملاقات کنید» با حمایت جمعیت اسلامی فرامینگهام و از سوی جوانان مسجد بشیر برگزار شد.

فرید صدیقی، رئیس هیئت مدیره جمعیت اسلامی فرامینگهام در این باره گفت: در دورانی که مسلمانان با آشفتگی‌ هایی در آمریکا و خارج از آن مواجه هستند، اعضای این مسجد می‌خواهند، روابط دوستانه خود با مردم را تقویت کنند و هراس‌ هایی را که غیرمسلمانان نسبت به دین اسلام دارند، از بین ببرند.

وی افزود: در حال حاضر به خاطر جو موجود، سؤالات زیادی در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد و ما می‌خواهیم به این سؤالات پاسخ دهیم؛ تلاش خواهیم کرد که بهترین پاسخ‌ ها را بدهیم.

حدود ۵۰ خانواده از فرامینگهام و شهرهای اطراف مثل ناتیک، اشلند، میلفورد، و ساتبرو در مراسم روز درهای باز مسجد بشیر شرکت کرند.

اعضای جمعیت اسلامی فرامینگهام مدت‌ ها بود تصمیم به برگزاری این برنامه داشتند، اما به دلیل بحث‌ های سیاسی‌ که در آستانه انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا شدت گرفته و سبب تحریک احساسات منفی علیه مسلمانان شده، این برنامه زودتر از موعد برگزار شد.

صدیقی می‌گوید: «مسلمانان به این بحث‌ ها کشیده شده‌اند و هویت آن‌ ها و حضورشان در این کشور زیر سؤال رفته است. می‌خواهیم به مردم بگوییم که ما هم بخشی از بافت این جامعه بوده و بیگانه نیستیم».

جوانان مسجد، غرفه‌ های اطلاعات در پارکینگ برپا کردند و با بازدیدکنندگان در مورد اصول اسلام و آداب و رسومی مانند حجاب و مسائلی از این قبیل صحبت می‌کردند.

به همه میهمانان نیز شاخه‌ های گل رز اهدا شد که مزین به کلامی از حضرت رسول صلی الله علیه و آله بود.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا