جهان

در همایش بلژیک تأکید شد؛ ضرورت توقف تبعیض فرقه‌ای و مذهبی در بحرین

همایش «مظلومیت شیعیان در بحرین»، به‌همت سازمان‌ حقوقی «صلح برای دموکراسی و حقوق‌بشر» و با همکاری سازمان «صلح بدون عدالت وجود ندارد» در شهر «بروکسل»، پایتخت بلژیک برگزار شد.

 

 

همایش «مظلومیت شیعیان در بحرین»، به‌ همت سازمان‌ حقوقی «صلح برای دموکراسی و حقوق‌ بشر» و با همکاری سازمان «صلح بدون عدالت وجود ندارد» در شهر «بروکسل»، پایتخت بلژیک برگزار شد.

در این همایش، شرکت‌ کنندگان مشکل تبعیض فرقه‌ای و مذهبی را که از سوی مقامات بحرین در حق شهروندان شیعه اعمال می‌شود، مورد بررسی قرار دادند.

«دوایت بشیر»، معاون امور سیاسی و پژوهشی کمیته آزادی‌ های دینی در آمریکا طی سخنانی در این همایش، با اشاره به تناقض ادعاهای دولت بحرین در زمینه بهبود حقوق بشر و آنچه در واقعیت رخ می‌دهد،

گفته: دولت بحرین در حالی مدعی بهبود حقوق بشر در این کشور است که شمار زیادی از شهروندان شیعی در بازداشتگاه و زیر شکنجه به‌سر می‌برند.

وی افزود: مجلس شورای ملی بحرین نماینده مردم این کشور نیست و آمریکا نیز بحران حقوق بشر در بحرین را نادیده گرفته است.

«نیکولا جیووانینی»، عضو سازمان حقوق بشر «صلح بدون عدالت وجود ندارد»، نیز بیان کرد: این سازمان، بحران حقوق بشر در بحرین از زمان آغاز اعتراض ها در فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی و اقدامات سرکوب‌گرانه دولت در حق تظاهرکنندگان به‌ویژه شهروندان شیعه را رصد می‌کند.

شرکت کنندگان در این مراسم، بر ضرورت توقف تبعیض فرقه‌ای و مذهبی در بحرین تأکید کردند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا