آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

اظهارات انحرافی امام جمعه شیراز

بنابر آنچه خبرگزاری تسنیم از امام جمعه شیراز در خطبه نماز جمعه روز گذشته نقل کرده است، وی با بیان اینکه: امام حسین علیه السلام 20 سال از امام حسن علیه السلام که امام زمان بود، اطاعت کرد و این یعنی ولایت‌پذیری، گفت: همه باید ولایت‌ را اطاعت کنند ولو امام معصوم باشد، حرف ولی امر را ضایع نباید بکنیم.

به گزارش اخبار شیعه؛ وی در ادامه گفت: دو امام و دو حجت در یک زمان جمع نمی‌شود، در زمان غیبت، حجت بر ما امام خامنه‌ای است.

متأسفانه این اولین باری نیست که مقام‌های مختلف ایرانی با تمسکِ ناشیانه به سیره اهل بیت علیهم السلام برای اثبات جایگاه ولایت مطلقه فقیه و اطاعت محض و بی‌چون و چرای مردم، چنین مطالبی مطرح می‌کنند.

علاوه بر نتیجه‌گیری کفرآمیز امام جمعه شیراز از مطلب ذکر شده، مدت امامت امام حسن علیه السلام را نیز به اشتباه ۲۰ سال عنوان کرده است، در صورتی که امامت ظاهری امام حسن علیه السلام از سال چهلم تا پنجاهم قمری و به مدت ۱۰ سال بوده است.

در این زمینه، خبرگزاری شیعه ویوز در بخش خبری خود، گفتگویی با حجت الاسلام شیخ “محمد هدایتی” مدیر شبکه ماهواره‌ای “سلام” انجام داده که علاقمندان می توانند این گفتگو را از طریق صفحات خبرگزاری شیعه ویوز در فضای مجازی مشاهده کنند.

سوال های مطرح شده از کارشناس مهمان این گفتگو، به این شرح است:

1- به نظر شما چنین ادعاهایی درباره رهبر ایران، آیا ریشه در نظریه «ولایت مطلقه فقیه» دارد؟

2- هم رتبه دانستن یک انسان عادی با امام معصوم و درخواست پیروی محض و بی چون و چرای مردم از وی، چه تأثیری بر اعتقادات مردم خواهد داشت؟

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا