جهان

نمایش آیات قرآنی در موزه «پرگامون» آلمان

نمایشگاهی از آثار اسلامی و آیات قرآن ، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در موزه «پرگامون» شهر «برلین»، پایتخت آلمان، آغاز به کار کرده و تا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

نمایشگاهی از آثار اسلامی و آیات قرآن ، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در موزه «پرگامون» شهر «برلین»، پایتخت آلمان، آغاز به کار کرده و تا سوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه با عنوان «واژگانی برای خواندن و حس نمودن قرآن» برگزار شده و برخی از آثار قرآنی و اسلامی موزه پرگامون و دیگر موزه‌های آلمان، در سالن «هنرهای اسلامی» این موزه، در معرض دیدعموم قرار می‌گیرد

دراین نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار اسلامی موزه‌های مختلف از جمله موزه «ساچی» لندن و نیز قطعه‌ای حکاکی و تزئین‌شده که بخشی از نمای بیرونی کاخ سلطان «عبدالمجید دوم» از سلاطین عثمانی بوده و وی این قطعه اثری را به‌عنوان هدیه به این موزه اهدا کرده است، در معرض دیدم عموم قرار می‌گیرد.

صفحات و نسخه‌های قدیمی از آیات قرآن، سجاده‌های نماز، مجسمه‌هایی تزئین‌شده از جنس عاج و مجموعه‌ای از محراب‌های نماز که از موزاییک، سفال  و فیروزه‌ ساخته‌شده و نیز کلکسیونی از آثار منتخب دوره‌های مختلف تاریخ اسلام از قرن هفتم تا ۱۹ میلادی، از دیگر آثاری است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌‌شود.

در این نمایشگاه قرآنی همچنین، مجموعه‌ای از آثار عربی و صنایع دستی قدیمی ایران در معرض دیدعموم قرار می‌گیرد.

بخش هنرهای اسلامی یکی از سه بخش موزه پرگامون شهر برلین به شمار می‌رود که شامل مجموعه‌‌ای از قطعات و آثار تاریخی اسلامی است و بعد از موزه هنرهای اسلامی قاهره مصر، قدیمی‌ترین آثار اسلامی را در اختیار دارد.

این نمایشگاه اسلامی با همکاری آکادمی علوم انسانی برلین ـ براندنبورگ،برنامه ریزی شده است.

 

"

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا