آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعربستان سعودییمن

ائتلاف عربستان علیه یمن: خواست ایران در یمن، ویرانی است!

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی مطالبی را علیه ایران و حزب الله لبنان مطرح کرده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شده که خواست ایران در یمن، ویرانی است! و حزب‌الله لبنان مسئول هدف گیری غیرنظامیان در عربستان و یمن است.

یمن بیش از شش سال است شاهد جنگی خانمان سوز است. جنگی که با مداخله نظامی ائتلافی به رهبری عربستان سعودی در امور داخلی یمن صورت گرفت.

حالا “ترکی مالکی” سخنگوی ائتلاف سعودی بدون اشاره به قتل و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه یمنی در حملات هر روزه سعودی‌ها به این کشور، گفته: ما موافق تمام طرح‌های حمایت از گفتگو و روند مسالمت‌آمیز هستیم و برقراری و احیای ثبات و امنیت در یمن به نفع عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است! از این رو طرح‌های بسیاری برای حل سیاسی فراگیر ارائه کردیم؛ اما حوثی‌‌ها یا همان (انصارالله یمن) آنها را رد کردند.

ترکی با اشاره به اینکه ادله‌ای‌ رو خواهیم کرد که انصارالله تصمیم گیرنده نیست و ایران و حزب‌الله لبنان به جای آن تصمیم می‌گیرند، در سخنان خود مدعی شد: نظام ایران ایده طایفه‌‌گرایانه در یمن، لبنان، عراق و سوریه را تغذیه می‌کند و گروه‌های اطلاعاتی و خرابکار در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارد.

او همچنین مدعی شده که جنگ در یمن نبرد بین صلحی است که ما می‌خواهیم و ویرانی است که ایران می‌خواهد!

او در ادامه کنفرانس خبری خود در توجیه بمباران غیر نظامیان گفته: حوثی‌ها موشک‌ها را در محله‌های مسکونی ذخیره کرده‌اند و غیر نظامیان را به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند؛ در حالی که غیر نظامیان بخصوص با ادامه کوچ آنها اولویت‌ ما هستند!

ترکی همچنین اظهار داشت: ۸۵۱ پهپاد و ۴۳۰ موشک را حوثی‌ها به سمت عربستان شلیک کرده‌اند که ما آنها را رهگیری و دفع کرده‌ایم.

به گفته وی ائتلاف سعودی همچنین ۱۰۰ قایق بمب‌گذاری شده را در دریای سرخ منهدم کرده و به این ترتیب در برقراری امنیت در باب المندب و جنوب دریای سرخ سهیم بوده است!

مالکی در توجیه بمباران فرودگاه صنعا نیز گفت: حوثی‌ها از فرودگاه صنعا برای شلیک موشک‌ها به سمت عربستان استفاده می‌کنند و همچنین از آنجا برای به پرواز در آوردن پهپادها و شلیک موشک‌های بالستیک بهره می‌برند، حوثی‌ها توانمندی‌های ویژه پهپادی را کسب کرده‌اند و آزمایش‌هایی را در داخل فرودگاه صنعا انجام می‌دهند.

او همچنین ویدیویی‌ را ارائه کرده و مدعی شده که مربوط به کارشناسان حزب‌الله لبنان در یمن است.

یمن همچنان در آتش زیاده خواهی قدرت های منطقه و جهان می سوزد. قدرت هایی که هر کدام دیگری عامل کشتار معرفی کرده و خود را طرفدار آزادی و شکوفایی معرفی می کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا