آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

ابراز نگرانی علمای شیعه پاکستان نسبت به کاهش سهمیه اربعین

شورای علمای شیعه پاکستان نسبت به اعلامیه NCOC که برای زائران اربعین حسینی صادر شده، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ حجت الاسلام “عارف حسین واحدی” دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان گفت: دولت باید همان امکاناتی را در اختیار زائران قرار دهد که برای مسافران بین المللی قرار می دهد و این موضوعی نگران کننده است که دولت فقط به تعداد بسیار اندکی از زائران با شدیدترین شرایط اجازه سفر به شهر مقدس کربلا، بدهد. دولت باید در اقدامات خود تجدید نظر کند.

ابراز نگرانی علمای شیعه پاکستان نسبت به کاهش سهمیه اربعین

وی با اشاره به سهمیه اختصاصی از طرف دولت عراق افزود: وقتی سهمیه پنج هزار زائر از سوی دولت عراق برای زائران پاکستانی اختصاص داده شده، پس چرا تنها به ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ زائر محدود شده است؟!

تعداد زیادی از مردم می خواهند برای زیارت اربعین حسینی به شهر مقدس کربلا بروند.

واحدی اظهار داشت: حتی برای کوتاهترین مدت، سخت ترین شرائط برای زائران وضع شده و زائرین فقط باید از طریق هواپیما سفر کنند. مرز زمینی تفتان بسته است و زائران باید ۲۴ ساعت قبل از عزیمت، واکسینه شده و قرنطینه شوند و تست PCR آنها در ۴۸ ساعت پس از بازگشت منفی باشد.

وی افزود: این شرایط برای مسافران و مهمانان خارجی دیگر وجود ندارد و این نشان می‌دهد که دولت می خواهد زائران را تحت فشار گذاشته و آمار شرکت در اربعین حسینی را پایین بیاورد. از مقامات می خواهیم تا با زائران کربلا مانند سایر مهمانان و مسافران بین المللی، رفتار کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا