جهان

اخراج دختر ۱۷ ساله تگزاسی به خاطر حجاب

یک نوجوان اهل شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا که قصد داشته در مشارکت با جنبش همبستگی با مسلمانان با حجاب سر کار حاضر شود با مخالفت رئیسش مواجه شده است.

 

 

 

یک نوجوان اهل شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا که قصد داشته در مشارکت با جنبش همبستگی با مسلمانان با حجاب سر کار حاضر شود با مخالفت رئیسش مواجه شده است.

دوین شیپلت، دختر 17 ساله تگزاسی با شکایت به دستگاه‌های قضایی آمریکا گفته که رییسش از سر کردن روسری در سر کار و پوشش اسلامی ممانعت به عمل آورده که این اقدام او تعرض به حقوق شهروندی این دختر نوجوان تلقی می‌شود.

به گفته وکیل مدافع این دختر نوجوان، کارفرمای او با اعمال غیرقانونی متعدد از جمله ممانعت از پوشیدن حجاب، حقوق او را زیر پا گذاشته و زمانی که با مخالفت او مواجه شده او را اخراج کرده است.

این دختر 17 ساله با وجودی که مسلمان نبوده اما در یکم فوریه که روز جهانی حجاب می‌باشد، در حمایت از دوستان مسلمان خود اقدام به پوشیدن حجاب کرده بود.

او درخصوص این واقعه گفته است: به سر کردن حجاب یک انتخاب است که یکی از نشانه های باور مذهبی در اسلام بوده و از نظر من هیچ تفاوتی با دیگر ظواهر مذهبی مانند دست گرفتن تسبیح و یا سایر اعتقادات مذهبی نداشته و قابل احترام است.

وی در خصوص روزی که با حجاب در محل کار حاضر شده بود گفت: من در آن روز با حجاب سر کار حاضر شدم ولی صاحب رستوران به من گفت که حق ندارم پوشش اسلامی داشته باشم. او به علاوه با اهانت به پوشش اسلامی، حجاب را کلاه جادوگران لقب داد! و مرا به خاطر پوشیدن حجاب مسخره کرد.

پس از این واقعه، دوین در اعتراض به حرکت رئیس، تصاویر مربوط به این اتفاق را در شبکه‌های اجتماعی با سایر همکاران و دوستانش به اشتراک گذاشت که این اقدام منجر به اخراج او از محل کارش شد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا