جهان

انتقاد جوانان مسلمان انگلیس از رویکرد سیاستمداران در قبال افراط‌گرایی

مسلمانان جوان انگلیس می‌گویند وسواس و تمرکز خطرناک سیاستمداران این کشور بر افراط‌ گرایی موجب انگ زدن به مسلمانان و منزوی شدن آن‌ ها شده است.

 

 

 

مسلمانان جوان انگلیس می‌گویند وسواس و تمرکز خطرناکِ سیاستمداران این کشور بر افراط‌گرایی موجب انگ زدن به مسلمانان و منزوی شدن آن‌ها شده است.

به گزارش پایگاه خبری گاردین، نمایندگان انگلیس در شهر برادفورد، در یورکشایر غربی این کشور در نشست کمیسیون امور داخلی پارلمان انگلیس که تحت ریاست کیت واز نماینده حزب کارگر قرار دارد، با  70 جوان مسلمان  دیدار و گفت وگو کردند.  

این جوانان که بین 16 تا 25 سال سن داشتند به نمایندگی از جوامع مسلمان در شهرهای برادفورد، لیدز و دوزبری در یک هتل به مدت دو ساعت به گفت‌وگو با نمایندگان پارلمان انگلیس پرداختند.

در این دیدار از جوانان مسلمان خواسته شد به این سوالات پاسخ دهند که آیا نسبت به افراط‌گرایی احساس آسیب‌پذیری می‌کنند؟ و جرائم ناشی از اسلام‌هراسی و نفرت چه نقشی در افراط‌گرایی جوانان مسلمان دارد؟

مسلمانان گفتند که در میان سیاستمداران انگلیس یک «تمرکز خطرناک بر روی افراط‌گراییِ» تکفیری‌ها وجود دارد که در خصوص دیگر اشکال افراط‌گرایی از جمله راست‌گرایی صادق نیست.

به گفتۀ این جوانان رسانه‌ها نیز همواره به مسلمانان «انگ می‌زنند» و تصویری «منفی» از آن‌ها به نمایش درمی‌آورند.

برخی از مسلمانان در این نشست از تجارب خود گفتند که ناخواسته پس از شرکت در برخی برنامه‌های صلح‌طلبانه برای مبارزه با افراط‌گرایی و اعتراض علیه اسلام‌ستیزی در کانون توجه پلیس انگلیس قرار گرفته‌اند.

یک دانشجوی مسلمان دانشگاه برادفورد گفت: «ما احساس سرخوردگی می‌کنیم و نمی‌توانیم در رسانه‌های اجتماعی دیدگاه‌های خود را مطرح کنیم. 

من از انتشار مطلب در توئیتر اجتناب می ورزم، چون احساس می‌کنم  می‌تواند عواقب جانبی برای من داشته باشد و ناخواسته توجه دیگران را جلب کند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا