آسیااخبارپاکستانجهانجهان اسلام

تهدید دوگانه شیعیان پاکستان؛ 700 شیعه پاکستانی ناپدید هستند

بررسی های انجام شده نشان می دهد دو تهدید بزرگ و خطرناک، پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کشور پاکستان را تهدید می کنند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ مجله الکترونیکی “ذ دیپلمات” با انتشار گزارشی درباره وضعیت وخیم شیعیان در پاکستان، اعلام کرد که این اقلیت مذهبی از دو سو مورد تهدید قرار دارند.

تهدید دوگانه شیعیان پاکستان؛ 700 شیعه پاکستانی ناپدید هستند

در ادامه این گزارش که در آن از لفظ “تهدید دوگانه” استفاده شده، آمده: از یک سو شیعیان همواره مورد تهدید، قتل، کشتار و اقدام های تروریستی گروه های تندروی سنی هستند و از سوی دیگر به بهانه های مختلف از طرف دولت و حاکمیت پاکستان به دادگاه ها کشانده می شوند و مورد محاکمه، مجازات، شکنجه و سرکوب قرار می گیرند.

این گزارش می افزاید: شیعیان داخل پاکستان مورد ستم و تبعیض قرار دارند. جان این شیعیان در خطر است اما آنها همچنان برای تحقیق عادت و دستیابی به حقوق مسلم خود تلاش می کنند.

مجله الکترونیکی “ذ دیپلمات” در این گزارش همچنین فاش کرد: برای مثال وقتی یک خانواده شیعی برای دفاع از حق خود در برابر تروریست های افراطی که آنها را به قتل و اخراج از منطقه تهدید کرده اند، به دولت یا دستگاه قضایی پناه می برد، دادگاه نه تنها مدافع این خانواده نمی شود بلکه او را به بهانه های مختلف متهم کرده و محاکمه و مجازات می کنند. بر همین اساس جامعه شیعی پاکستان به این نتیجه رسیده که دولت و حتی مؤسسه های غیر دولتی مدعی دفاع از حقوق بشر در این کشور، مشکل آنها را حل نخواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده: روز به روز هم بر سرکوب شیعیان در پاکستان افزوده می شود و در سه سال اخیر به اوج خود رسیده به طوری که تعداد زیادی آنها ناپدید شده و سرنوشتشان معلوم نیست. در حال حاضر سرنوشت بیش از 700 شیعه پاکستانی نامعلوم است.

در پایان گزارش مجله الکترونیکی “ذ دیپلمات” آمده: چندی پیش منابع دولتی از آزاد شدن 17 شیعه پاکستانی که چندین سال به طور غیر قانونی و بدون محاکمه عادلانه در زندان به سر می بردند، خبر داد. این 17 نفر هم بعد از اعتراض ها و تحصن خانواده های آنان در اماکن مختلف برای روشن شدن سرنوشت فرزندانشان، که موجب فشار آمدن به دولت پاکستان شد، آزاد شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا