جهان

بانوان روسی از تشرف به اسلام می‌گویند

 یک روزنامه‌نگار روسی در گفت‌‌وگو با گروهی از بانوان این کشور که به دین مبین اسلام مشرف شده‌اند، عوامل و انگیزه‌های گرایش آن‌ها به اسلام را جویا شده است.

 

 

 

یک روزنامه‌نگار روسی در گفت‌‌وگو با گروهی از بانوان این کشور که به دین مبین اسلام مشرف شده‌اند، عوامل و انگیزه‌های گرایش آن‌ها به اسلام را جویا شده است.

ویکتوریا سیمیوشینا، از بانوان روزنامه‌نگار روسی، با انجام تحقیقی میدانی برای کشف و بررسی دلایل گرایش بانوان این کشور به اسلام به گفت‌‌وگو با شماری از بانوان این کشور پرداخته و انگیزه‌ها و دلایل تشرف آن‌ها به اسلام را جویا شده است.

ویکتوریا سیمیوشینا، تحقیق خود را  با این سؤال آغاز کرده که «علت تشرف بانوان روسی به اسلام چیست؟» و با هدف رسیدن به پاسخ با شماری از بانوان مسلمان این کشور به گفت‌وگو پرداخته که در این گزارش سه تن از بانوان روسی به پرسش‌هایی در زمینه چگونگی آشنایی خود با اسلام، نحوه فهم و یادگیری اصول این دین مبین و در نهایت چگونگی تشرف به اسلام پاسخ داده‌اند.

 

«اولیانا»، «والیریا» و«یلینا» سه بانوی روسی هستند که به دین اسلام مشرف شده‌اند و در این گزارش انگیزه تشرف خود به اسلام را بیان کرده‌‌اند.

 

اولیانا: از کودکی به اسلام علاقمند بودم

اولیانا، درباره چگونگی گرایش خود به دین مبین اسلام می‌گوید: «هفت سال است که به اسلام مشرف شده‌ام و علاقه به اسلام از زمان کودکی در من وجود داشت».

وی با مطالعه اصول و مبانی دین اسلام و آموختن زبان عربی در دانشگاه، گرایش خود به اسلام را تقویت کرد و در این مسیر از دوستان مسلمان خود نیز بهره برد.

اولیانا در ادامه می‌گوید: «در مسیر تشرف به اسلام از دوستان مسلمان خود بهره گرفتم. آنها با رفتار خود اصول و مبانی زندگی جدید را برای من تبیین کردند و با توجه به این که با سنت‌های اسلامی نیز آشنا بودم، تصمیم گرفتم اسلام را به‌عنوان دین خود انتخاب کنم».

اولیانا روزه گرفتن را در ابتدا امری بسیار سخت می‌دانست، اما اکنون توانسته خود را با شرایط جدید وفق دهد.

 

والیریا: مادرم مرا یاری کرد

«والیریا»، دیگر بانوی روسی است که 22 سال دارد و پنج سال است که به دین اسلام مشرف شده است، آشنایی با اسلام به عنوان دینی که حجاب را امری واجب برای بانوان دانسته،‌ امری جالب برای او بوده است.

وی تصریح کرد: «پس از تشرف به اسلام محجبه شدم. موضوع خانواده در اسلام و احکام تعامل مرد با زن در اسلام از موضوعاتی بود که بسیار توجه من را به خود جلب کرد».

والیریا در ادامه گفت: «پس از این که مسلمان‌شدنم را اعلام کردم، نزدیکانم شوکه شدند، اما مادرم تصمیم مرا پذیرفت و در این مسیر یاریم کرد».

وی افزود: «پس از سه ماه مطالعه درباه اسلام، شروع به نماز خواندن کرده و سپس محجبه شدم و با یک مسلمان روسی از قومیت تاتار ازدواج کردم».

 

یلینا: نام زینب را انتخاب کردم

«یلینا»، دیگر بانوی روسی است که به اسلام مشرف شده است، وی پس از این که مسلمان شد نام خود را «زینب» گذاشت.

یلینا در اواخر دهه 90 میلادی با مسلمانان آشنا شد و سپس مطالعات خود را درباره قرآن کریم آغاز کرد، وی برای گرایش به اسلام مدتی بسیار طولانی را صرف اندیشیدن و مطالعه نموده.

وی پس از مطالعات طولانی پی‌برد که احکام اسلام بسیار انعطاف‌پذیر است و احکام آن هیچ تضادی با فعالیت‌های بانوان در عرصه‌‌های مختلف ندارد.

یلینا در سن 40 سالگی تصمیم گرفت به دین مبین اسلام مشرف شود و همسر و فرزندان او با این موضوع هیچ مشکلی نداشتند و وی را پذیرفتند، اما مادر وی در ابتدا مخالف این امر بود ولی در نهایت امر این موضوع را پذیرفت و خود برای زینب غذای حلال می‌پخته.

زینب می‌گوید: «دین مبین اسلام احساس مسئولیت نسبت به همه چیز را در زندگی به من یاد داد و چگونگی درک حقیقت و جوهره هستی و زندگی بر روی زمین را به من آموخت».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا