آسیااخبارجهانجهان اسلام

گزارش دیدبان حقوق بشر از تداوم سوزاندن اجساد قربانیان کرونا در سریلانکا

دیدبان حقوق بشر در گزارشب اعلام کرد: مقامات سریلانکا به سوزاندن اجساد متوفیان کرونایی ادامه می‌دهند و وعده چند روز قبل نخست‌وزیر این کشور مبنی بر توقف این کار عملی نشد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ ماهیندا راجاپاکسا، نخست‌وزیر سریلانکا هفته گذشته اعلام کرد که مقامات این کشور از سوزاندن اجباری اجساد متوفیان کرونا جلوگیری می‌كنند و به نظر می‌رسید که از این طریق به سیاست نقض بی‌رحمانه حقوق مسلمانان پایان داده شود.

گزارش دیدبان حقوق بشر از تداوم سوزاندن اجساد قربانیان کرونا در سریلانکا

اما علی‌رغم این قول، مقامات سریلانکا به سوزاندن اجساد مسلمانان ادامه داده و از تصمیم خود بازگشتند.

آنها معتقدند که تنها پس از انجام رایزنی‌هایی در یک کمیته تخصصی، سیاست موجود در این خصوص، تغییر می‌کند.

به گفته نهادهای حقوق بشری، دولت سریلانکا بدون هیچ مبنای پزشکی ادعا می‌کند که دفن متوفیان بر اساس آئین‌های اسلامی تهدیدی برای سلامت جامعه است، چیزی که نهادهای حقوقی آن را رد می‌کنند.

بعد از اینکه نخست‌وزیر سریلانکا از پایان قرنطینه در این کشور خبر داد، جسد «محمد کمال‌الدین محمد صمیم» در شهر «اتامادووا» سوزانده شد.

دوستان این فعال اجتماعی گفتند که مقامات ابتدا مدعی شدند که او خودکشی کرده است، اما بعدا گفتند که او به کرونا مبتلا شده بود و جسدش را عجولانه سوزانده بودند.

از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) که دولت سریلانکا سیاست سوزاندن اجساد متوفیان کرونا را پیاده می‌کند، مسلمانان از این قضیه بسیار متأثر و ناراضی هستند و حتی در بسیاری از موارد مسئولین این کشور اجساد افرادی که ابتلای آنها به کرونا هم قطعی نشده بود، سوزاندند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا