جهان

اخباری تاييد نشده از احتمال انتقال قدرت در عربستان، در پی وخامت حال شاه سعودی

اخبار رسيده از کشور عربستان سعودی حاکی از وخامت حال ملک سلمان و از دست دادن قدرت تکلم او است.

 

 

 

 

اخبار رسيده از کشور عربستان سعودی حاکی از وخامت حال ملک سلمان و از دست دادن قدرت تکلم او است.

 روزنامه المنار، به نقل از منابع آگاه خود در منطقه عربی حاشیه خلیج فارس، گزارش داد: حال عمومی شاه سعودی رو به وخامت گذاشته و تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد.

این گزارش، ضمن اشاره به این که احتمالا ملک سلمان هوشیاری خود را از دست داده،  آورده است: احتمالا وی توانایی تکلم ندارد و قادر به درک حوادثی که در پیرامونش می گذرد، نیست.

این گزارش افزوده:  در روز جمعه گذشته، صدای تیراندازی از یکی از کاخ های متعلق به فرزندان سلطان بن عبدالعزیز در ریاض شنیده شد و در پی آن، خودروهای امدادرسان در این منطقه مشاهده شدند.

این روزنامه به نقل از منبعش ادامه داده است که پیش بینی می شود، درگیری میان شاهزادگان سعودی برای کسب قدرت همزمان با تشدید بیماری ملک سلمان افزایش یابد.

همچنین گفته می شود، پزشکان به فرزندان ملک سلمان توصیه کردند که استقبال از میهمانان شاه سعودی را به دلیل نگرانی از مشخص شدن حالش، متوقف کنند.

اين اخبار در حالی منتشر شده است که برخی اخبار تایید نشده حاکی از این است که ملک سلمان در طرحی که برکناری محمد بن نایف ولیعهد و وزیر کشور فعلی در آن پیش بینی شده است، به نفع پسر خود، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع؛  کنار می رود.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا