آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

آیت ‌الله ضیاء‌آبادی دار فانی را وداع

آیت ‌الله سید “محمد ضیاء‌آبادی” استاد اخلاق و تفسیر قرآن کریم دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ آیت‌ الله سید “محمد ضیاء‌آبادی” استاد اخلاق و تفسیر قرآن کریم و از علمای به نام استان قزوین، ساعاتی پیش دعوت حق را لبیک گفت.

آیت ‌الله ضیاء‌آبادی دار فانی را وداع

این عالم اخلاق و مفسر بزرگ شیعه در سال ۱۳۰۷ در روستای ضیاءآباد در استان قزوین متولد شد. وی نزد اساتید بزرگی همچون آیت‌الله سید حسین بروجردی، آیت الله سده‌ی اصفهانی تحصیل کرده بود.

وی از سال ۱۳۴۰ در تهران ساکن شد. آیت‌الله ضیاء‌آبادی از روحانیان و مبلغان موفق در امر وعظ و تبلیغ در تهران بود و مشتاقان زیادی داشت.

گفتنی است، آیت‌الله ضیاء‌آبادی از مدتی پیش به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری بود.

سادات ضیاءآباد از سادات جلیل القدرحسینی منطقه قزوین هستند و به شغل کشاورزی مشغولند. پدرش سید محمود ضیاءآبادی از روحانیان متقی، مورد اعتماد، محل پناه مردم و خوشنام بود که در کنار تبلیغ، اقامه نماز و مطالعه روزانه کتب مذهبی، مخارج خانواده نه نفری خود را با کشاورزی تامین می‌کرد.

او سحر‌ها قبل از اذان صبح مشغول شب زنده داری می‌شد و بعد از اقامه فریضه اذان صبح با آهنگ خوش، قرآن تلاوت می‌کرد. مادر ارجمندش هم از زنان پارسا و آشنا به مسائل اسلامی بود.

نسب شریف سید محمد و همه سادات ضیاءآباد به امام حضرت زین العابدین علیه السلام می ‌رسد. سادات ضیاءآباد در گذشته هنگام هجوم امراض فراگیری مانند طاعون و وبا، پناهگاه اهالی بودند.

سید محمد از دوران کودکی در کشاورزی به والدین کمک می‌کرد و در کنار آن نزد پدر قرآن و خواند و نوشتن را فرا می‌گرفت. پدر وقتی در محافل مذهبی شرکت می‌کرد، سید محمد را همراهش می‌برد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا