جهان

ادامه تظاهرات مردم و سركوب معترضان به محكوميت اعدام شهيد نمر ، توسط نيروهاى امنيتى عربستان سعودى

شهر های عربستان به خصوص شهرهای شرقی و جنوبی این کشور، محل برپایی تظاهرات مسالمت آمیز، در محکومیت اقدامات اخیر آل سعود است.

 

 

 

شهر های عربستان به خصوص شهرهای شرقی و جنوبی این کشور، محل برپایی تظاهرات مسالمت آمیز، در محکومیت اقدامات اخیر آل سعود است.

این تظاهرات مسالمت آمیز که اکثرا در واکنش به اعدام شیخ نمر صورت می گیرد، از سوی نیروهای امنیتی عربستان به شدت  سرکوب مى شود.

با توجه به ممنوعیت حضور خبرنگاران، بدون همراهی مقامات سعودی در مناطق شیعه نشین این کشور؛  تا کنون آماری دقیق از تعداد شهدا و مجروحین و همچنین  بازداشت شدگان، وجود ندارد. لیکن به گفته شاهدان عینی، تا کنون دو تن به شهادت رسیده اند و یک کودک هشت ساله، بر اثر اصابت گلوله به صورتش، بینایی خود را از دست داده است.

برخی گزارش ها نیز از بازداشت تعدادی از شیعیان در العوامیه و چند منطقه دیگر خبر می دهند.

همچنین طی چند شب گذشته، نیروهای سعودی به تیر اندازی بی هدف در مناطق شیعه نشین اقدام نمودند که در پی آن به خانه های شیعیان آسیب رسید، ولی هنوز از تلفات جانی احتمالی آن گزارشی در دست نیست.

عربستان سعودی در هفته گذشته، آیت الله شیخ نمر و سه تن از شیعیان دیگر را، طی حکمی فرقه گرایانه اعدام کرد.

این اقدام عربستان با مخالفت ها و اعتراض های جدی در سراسر جهان روب ه رو شد و مردم کشور های مختلف، برای محکومیت این جنایت، به خیابان ها آمدند و علیه رژیم آل سعود شعار سر دادند

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا