جهان

سازمان ديدبان حقوق شيعيان: اعدام شيخ نمر فقط يک ترور سياسی است

سازمان جهانی ديدبان حقوق شيعيان در پی اعدام جنايتکارانه ی فقيه مجاهد شيخ نمر باقر النمر اطلاعيه ای در محکوميت اقدام رژيم سعودی به شرح زير صادر کرد:

 

 

 

سازمان جهانی ديدبان حقوق شيعيان در پی اعدام جنايتکارانه ی فقيه مجاهد شيخ نمر باقر النمر اطلاعيه ای در محکوميت اقدام رژيم سعودی به شرح زير صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

إنا لله وإنا إليه راجعون

 

سازمان جهانی ديدبان حقوق شيعيان جنايت وحشتناک رژيم سعودی را که با اعدام فعال و معارض مسالمت جو، شيخ نمر باقر النمر چهره نمود به شدت محکوم کرده، اين فاجعه را استمرار روشِ خونينِ حکومتیِ استبدادگران سعودی می داند.

 

اين رژيم در روز شنبه 12/10/1394 يکی از برجستگان و نام آورترين معارض سياسی شيعی، يعنی شيخ نمر را اعدام کرد؛ اعدامی که صرفاً يک ترور سياسی به شمار می رود، زيرا تمام ادله و شواهد و اسبابِ شرعی و قانونیِ برای اجرای آن منتفی شده بود.

 

چنان که همه ی ناظران می دانند، اين حکم اعدام نکوهيده که از سوی يکی از محاکم عربستان سعودی صادر شده است هيچ توجيه قانونی نداشته و اين حکم تا پيش از اجرا به هيچ وجه نزيه و بی طرفانه نبوده است، بلکه اعدام شيخ نمر توطئه بوده و پيش از بازداشت وی و پس از سخنرانیِ مشهورِ ايشان بود که طی آن، سياست های رژيم فرقه گرانِ فاسد را محکوم کرد.

 

بر پايه ی آنچه در اين بيانيه آمده است: جنايت ترور شيخ نمر نهادينه کردن و استمرار خودکامگی و ديکتاتوری رژيم عربستان سعودی است که از چندين دهه قبل هماره بر ضد شهروندان به ويژه مسلمانان شيعه مذهب اين کشور اعمال می شده و می شود. وانگهی اين رفتارها نمايانگر خشم و شيوه ی سرکوبگرانه و اعمال حاکم و سلطه ی اين رژيم با زور سرنيزه و خشونت و عناد بدوی است.

 

اين سازمان در بيانيه ی خود يادآوری کرده است: بی اعتنايی رژيم سعودی به درخواست بين المللی، منطقه ای و محلی و نيز تقاضاهای سازمان ها و نهادهای حقوق بشری برای آزادی شيخ نمر، از آن جهت بوده تا همچنان به حذف فيزيکی معترضان به حاکميت، حتی معارضان مسالمت جو ادامه دهد.

 

حال چهره ی سفاک و خونريز رژيم سعودی در برخورد با شهروندان سعودی برای جهانيان بی پرده و ماهيتش برای همگان برملا شده است، سازمان جهانی ديدبان حقوق  شيعيان از جامعه ی جهانی، نهادهای بين المللی و سازمان های حقوق بشری سراسر جهان می خواهد تا رژيم ستمکار سعودی را محکوم کنند و برای معرفی و احاله ی آن به دادگاه های جنايی بين المللی اقدام و جناياتش را آشکار سازند.

 

سازمان جهانی ديدبان حقوق شيعيان ـ واشنگتن

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا