جهان

محكوميت اعدام شهيد آيت الله نمر از سوى سازمان جهانی مبارزه با خشونت (مسلمان آزاد)

سازمان جهانی مبارزه با خشونت (مسلمان آزاد) طی بیانیه ای ضمن محکومیت اعدام شهید آيت الله نمر باقر النمر، کشورهای مسلمان را دعوت به محکوم نمودن این اقدام رژیم عربستان کرد.

 

 

 

سازمان جهانی مبارزه با خشونت (مسلمان آزاد) طی بیانیه ای ضمن محکومیت اعدام شهید آيت الله نمر باقر النمر، کشورهای مسلمان را دعوت به محکوم نمودن این اقدام رژیم عربستان کرد.

این سازمان ضمن اشاره به شخصیت آيت الله نمر به عنوان یک مجاهد و مخالف سیاسیِ صلح طلب، اعدام وی را امری بدون توجیه قانونی و عملی غیر شرعی شمرد.

این بیانیه افزود: آيت الله شيخ نمر با تبعیض هایی که در جامعه توسط حکومت ظالم سعودی به شیعیان روا داشته می شد، اعتراضاتی مسالمت آمیز داشت، ولی محکوم به اعدامی شدکه نه تنها برای انجام آن دلایل و مدارک کافی ارائه نشد؛ بلکه بی شباهت به یک ترور نبود.

مسلمان آزاد، با تاکید بر این که عربستان تحمل منتقدین سیاسی خود را نداشته و با ایشان به این شکل رفتار می کند، گفت: از بین بردن مخالفان سیاسی و مورد هدف قرار دادن کسانی که خواستار اصلاحات سیاسی می باشند، از شناسه های رژیم عربستان است.

این سازمان افزود:نظام سعودی مانند دیوانه ای که سعی در پوشاندن نور خورشید با غربال دارد، شیخ نمر را به همراه تعدادی از کفار و تروریست هایی که قتل و خوشونت را در پرونده خود داشتند، اعدام نمود تا بر روی این عمل خصمانه خود سرپوش گذارد، ولی نه تنها اعدام وی مسکوت نماند بلکه نام وی به اسامی قربانیان اصلاح طلب و مجاهدان پیوست، و آل سعود را رسواکرد.

در انتها، موسسه جهانی مبارزه با خشونت (مسلمان آزاد) به شدت این جنایت هولناک را محکوم کرده و از امت اسلامی، عربی، سازمان عمل اسلامی و تمامی سازمانهای حقوق بشری دیگر خواست، تا این جنایت را محکوم کرده و پرونده شهید آیت الله نمر را به منظور بررسی بیشتر به محافل بین المللی ارجاع دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا