جهان

صدها خودروی زرهی رژیم سعودی به سمت شهر شیعه نشین القطیف حرکت کردند

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر در عربستان، صدها خودروی زرهی سعودی به سمت شهر شیعه نشین القطیف حرکت کرده‌اند.

 

 

 

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر در عربستان، صدها خودروی زرهی سعودی به سمت شهر شیعه نشین القطیف حرکت کرده‌اند.

پس از اعدام شیخ نمر، همه مراکز امنیتی تخلیه شده و تمامی  پاسگاه‌ها و پایگاه‌های پلیس از بیم خشم و اعتراض شیعیان بسته شده است.

منابع خبری همچنین از برگزاری تظاهرات خشم در اعتراض به اعدام شیخ نمر در شهر قطیف خبر داده اند.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، عربستانی‌ها، در خیابان ثوره در نزدیکی قبرستان الدبابیه تظاهرات مسالمت آمیز بزرگی برگزار کرده و به طور هم زمان، تظاهراتی دیگر در منطقه العوامیه در جوار مسجد امام حسین علیه السلام در قطیف برگزار شده است.

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ از اجرای حکم اعدام رهبر شیعیان این کشور خبر داد.

المنصور ترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی، نیز با بیان بی توجهی این کشور به واکنش‌های خارجی گفت: به «واکنشهای خارجی که پس از اعدام ها صادر شد اهمیت نمی‌دهیم و به آن‌ها توجهی نداریم.»

سخنگوی وزارت دادگستری عربستان نیز واکنش‌های جهانی را نوعی دخالت در امور عربستان دانسته و گفته است: «ما دخالت در امور قضایی کشور را از سوی دیگران رد می‌کنیم و این یک امر داخلی است .»

وی در یک نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت کشور عربستان افزود: «اعدام‌هایی که امروز صورت گرفت، آخرین احکام اعدام نیست. بلکه به زودی احکام اعدام علیه متهمان دیگری اجرا خواهد شد.»

وی از تعیین وکیل برای ۲۴۳۷ متهم خبر داد و افزود: «افرادی وجود دارند که  در حال انجام تحقیق از آنها هستیم و پرونده های آنها هنوز به قوه قضائیه نرسیده است.»

لازم به توضیح است عربستان سعودی 47 تن را روز شنبه اعدام کرد که شیخ نمر باقر النمر و سه تن دیگر از ایشان از شیعیان بوده اند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا