جهان

احتمال اجرای طرح ممنوعیت حجاب در نیجریه

رییس‌جهمور نیجریه ضمن اظهار بی‌اطلاعی از سرنوشت ۲۰۰ دختر ربوده شده توسط بوکوحرام، از احتمال ممنوعیت حجاب در این کشور خبر داد.

 

 

رییس‌جهمور نیجریه ضمن اظهار بی‌اطلاعی از سرنوشت ۲۰۰ دختر ربوده شده توسط بوکوحرام، از احتمال ممنوعیت حجاب در این کشور خبر داد.

محمد بوهاری، رییس‌جمهور نیجریه در باره سرنوشت ۲۰۰  دانش آموز دختر مدرسه‌ای در چیبوک که به دست بوکوحرام ربوده شدند، گفت:  با توجه به عدم وجود هرگونه اطلاعاتی درباره این دختران، تلاش‌ها برای نجات آن‌ها همچنان ادامه دارد و ما در صورتی که اطمینان یابیم طرف مقابل، از رهبران بوکوحرام است؛ حتی تمایل داریم برای آزادی گروگان ها با  آنان مذاکره کنیم.

بوهاری تاکید کرد: ما گزینه‌های متعددی برای بوکوحرام گذاشته‌ایم، آن هم به شرطی که اطمینان یابیم دختران چیبوک زنده و سالم هستند.

وی در ادامه سخنانش به افزایش استفاده از تجهیزات انفجاری به ویژه توسط دختران و زنان در پوشش حجاب، اشاره کرد و گفت:  ممکن است  در صورت تداوم این انفجارها، دولت دیگر هیچ گزینه‌ای غیر از ممنوعیت استفاده از حجاب نداشته باشد.

طرح ممنوعيت حجاب از سوى رییس‌جمهور نیجریه در حالى ارائه شده است كه چندى پيش ارتش اين كشور به حسينيه شهر زاريا در اين كشور حمله كرد و صدهاتن از شيعيان را به خاك و خون كشيد.

گفته مى شود ارتش بدون اجازه خانواده قربانیان، دست کم ۳۰۰ ان از آنان را در گورهای دسته جمعی دفن کرده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا