جهان

برنامه های رهبران مسلمانان آمریکا برای مقابله با اسلام‌هراسی

رهبران مسلمانان در آمریکا با اجرای برنامه‌های مختلف، به مقابله با موج جدید رشد اسلام‌هراسی ناشی از اظهارات ضداسلامی دونالد ترامپ،  می‌پردازند.

 

 

رهبران مسلمانان در آمریکا با اجرای برنامه‌های مختلف، به مقابله با موج جدید رشد اسلام‌هراسی ناشی از اظهارات ضداسلامی دونالد ترامپ،  می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، رهبران مسلمانان در آمریکا، اجرای برنامه‌های متعددی را برای مقابله با موج جدید رشد اسلام‌هراسی در دستور کار قرار داده‌اند.

پس از برگزاری نشستی اضطراری با حضور 100 نفر از رهبران مسلمانان سراسر آمریکا برای بررسی و رسیدگی به مسئله اسلام‌هراسی؛ خبر اجرای برنامه هایی متعدد، اعلام شد. برنامه هایی از جمله: شرکت گسترده در انتخابات و حمایت از برنامه های صلح جویانه و عدالت گرایانه، مخالفت با تعصبات قومی و دینی، و برگزاری نشست های علمی برای تبیین دیدگاه های انسان ساز و مهرگستر اسلام.

مسئولان شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، جمعیت اسلامی شمال آمریکا،  و شورای امور عمومی مسلمانان آمریکا؛ از جمله حاضران در این نشست اضطراری بودند.

 

سازمان‌دهندگان این برنامه اظهار امیدواری کردند که با همکاری گروه‌های بین دینی و حقوق مدنی، بتوانند با سیاستمدارانی که دیدگاه‌های متعصبانه دارند، مقابله کنند.

همچنین، مسلمانان آمریکا روز یکشنبه، 29 آذرماه، نیز در اعتراض به اظهارات ترامپ، در مقابل دفاتر ترامپ و مقر کمپین‌های انتخاباتی وی در نیویورک، تجمع نمودند و اقامه نماز کردند .

آن‌ها با در دست داشتن نوشته‌هایی تکرار می‌کردند که داعش نماینده اسلام و مسلمانان نیست و ترامپ یک نژادپرست است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا