آسیااخبارایرانجهانجهان اسلامعراق

مرز مهران برای تردد افراد دو تابعیتی باز شده است

اخبار رسیده از استان ایلام در جنوب غربی ایران حاکی از آن است که مرز مهران برای تردد افراد دو تابعیتی باز شده است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “نورالله دلخواه” مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: در زمان حاضر تنها افراد دو تابعیتی (ایرانی، عراقی) با رعایت موازین و پروتکل‌ های بهداشتی می ‌توانند از مرز مهران تردد کنند.

مرز مهران

وی در ادامه افزود: هم اکنون تردد در مرز بین المللی مهران به صورت محدود انجام می شود و تنها افرادی که دارای تابعیت ایرانی، عراقی هستند، می توانند از این مرز تردد کنند.

دلخواه همچنین گفت: دستگاه های مستقر در پایانه مرزی مهران آماده خدمات رسانی به دو تابعیتی های ایرانی، عراقی هستند و تردد این افراد با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

مدیر کل گمرک استان ایلام نیز در این مورد با بیان اینکه مرز تجاری مهران بدون هیچ مشکل خاصی همچنان در حال انجام مراودات تجاری و بازرگانی با کشور عراق است، گفت: تاکنون در خصوص بسته شدن مرز، دستورالعملی ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر “روح‌ الله غلامی” درباره بسته شدن گذرگاه‌های مرزی ایران و عراق بدلیل شیوع نوع جدید کرونا از سوی طرف عراقی، اظهار داشت: تا این لحظه مراودات تجاری از مرز بین ‌المللی مهران در جریان است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: رایزنی‌ های لازم از طریق تماس تلفنی با مقامات مسوول عراقی در این خصوص انجام شده است و بر اساس اعلام نظر آنها هیچ‌گونه مشکلی در خصوص فعالیت تجاری در مرز بین‌المللی مهران با کشور عراق وجود ندارد.

وی یادآور شد: چنانچه مسوولان عراقی تصمیمی در خصوص بسته شدن مرز تجاری مهران اتخاذ کنند، اطلاع‌ رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین ‌المللی، مهمترین و اصلی ‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا