آفریقااخبارجهانجهان اسلام

بوکوحرام مسئولیت ربودن صدها دانش آموز در نیجریه را بر عهده گرفت

سنی های تندروی بوکوحرام، مسئولیت ربودن صد‌ها دانش آموز را در حمله به مدرسه‌ ای پسرانه در ایالت کاتسینا، واقع در شمال این کشور بر عهده گرفتند.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ جمعه شب پس از حمله افراد مسلح به مدرسه شبانه روزی مقطع متوسطه در کاتسینا، بیش از ۳۳۰ دانش آموز این مدرسه ناپدید شدند.

بوکوحرام

بر اساس این گزارش، روزنامه دیلی نایجریین اعلام کرد که پیامی صوتی از “ابوبکر شکائو” سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام دریافت کرده است.

سرکرده گروه بوکوحرام در این پیام صوتی می ‌گوید گروه وی دانش آموزان را ربوده اند، چون به گفته او آموزه ‌های غرب بر خلاف اصول اسلام است.

هیچ مرجع مستقلی صحت و سقم این پیام صوتی را تایید نکرده، اما شکائو در گذشته نیز پیام‌ های صوتی و تصویری از جانب بوکوحرام منتشر کرده است.

به گفته شاهدان عینی روز جمعه گذشته مهاجمان با موتورسیکلت وارد شدند و شروع به تیراندازی هوایی کردند که باعث فرار مردم شد.

به گفته مقامات محلی، خدمه امنیتی در مدرسه موفق شدند بخشی از حمله را پیش از رسیدن نیرو‌های کمکی پلیس دفع کنند.

در همین راستا “گاربا شِحو” سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه نیز در بیانیه‌ ای اعلام کرد: آدم ربایان تماس برقرار کرده اند و گفتگو درباره حفظ جان و بازگرداندن کودکان به خانه هایشان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا