جهان

تأسیس مرکز مطالعات قرآنی در دانشگاه نیجریه

دانشگاه ایالت یوبه در کشور نیجریه، با هدف فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت درست قرآن کریم، یک مرکز مطالعات قرآنی تأسیس کرد.

 

 

 

دانشگاه ایالت یوبه در کشور نیجریه، با هدف فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت درست قرآن کریم، یک مرکز مطالعات قرآنی تأسیس کرد.

به گزارش پایگاه خبری «The Nation»، این مرکز پژوهشی به منظور توسعه نظام آموزش قرآنی، هماهنگ با پیشرفت‌ها و فن‌آوری‌های جدید در نیجریه و جهان اسلام تأسیس شده است.

به گفته موسی آلابه، معاون دانشگاه ایالتی یوبه، این مرکز در راستای آموزش مباحث قرآنی برای مقابله با بحران سنی های تند روی بوکوحرام در نیجریه نیز، فعالیت خواهد کرد.

آلابه گفت: حل مسئله بوکوحرام از ابعاد مختلف امکان‌پذیر است. اختصاص بودجه و نجات دادن مردم از فقر، یکی از راه‌های مقابله با این مشکل است.

اما یکی از بنیادی‌ترین اقدامات، ایجاد توانایی شناخت قرآن کریم و به کارگیری درست آموزه‌های آن، برخلاف ناآگاهی و کج اندیشی گروه های تکفیری است. ما جمعیت زیادی داریم که قرآن را حفظ هستند؛ اما نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل این مرکز قصد دارد مردم را کنار هم جمع کند و با آموزش قرآن، آنان را به افرادی مفید در جامعه تبدیل، و در رشد جامعه سهیم کند.

شایان ذکر است، سازمان های آماری تعداد شیعیان کشور نیجریه را در حدود ده میلیون نفر تخمین زده اند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا