جهان

تظاهرات ضدداعش مسلمانان ایتالیا با پیام: قرآن ضد خشونت است

صدها شهروند مسلمان ایتالیایی در شهرهای «رم» و «میلان»، با شرکت در تظاهراتی ضد داعش، حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند.

 

 

 

 

صدها شهروند مسلمان ایتالیایی در شهرهای «رم» و «میلان»، با شرکت در تظاهراتی ضد داعش، حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند.

این تظاهرات با شعار «نه با اسم من» آغاز شد و شرکت کنندگان، به احترام قربانیان حملات تروریستی پاریس که 130 کشته برجای گذاشت؛ به مدت یک دقیقه سکوت کردند.

در این تظاهرات که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزارشد، پیام مسلمانان ایتالیا، مخالفت قرآن با خشونت بود.

مسلمانان تظاهرکننده، با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوین: «قرآن ضد خشونت است»، “اسلام دین صلح است» و «با قربانیان پاریس همدردیم»؛ حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند.

عبدالله رضوان، رئیس مرکز اسلامی ـ فرهنگی شهر «رم» نیز، تصریح کرد: پیام این تظاهرات کاملا واضح است، حملات تروریستی به اسم مسلمانان نباید ادامه یابد و این را باید به گوش جهانیان برسانیم.

دیوید پیکاردو، از مسئولان سازمان «کایم» ایتالیا نیز، با بیان شعار: «نه ، به تروریسم…. بله، به مساجد»، راه‌اندازی کمپین «نگرانی از اسلام‌هراسی» را خواستار شد.

اسلام بعد از مسیحیت کاتولیک، دومین دین بزرگ ایتالیا است و براساس اطلاعات جدید مرکز ملی آمار ایتالیا، یک میلیون و 700 هزار مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا