اروپاجهان

فرافکنی جدید رئیس‌جمهور فرانسه علیه اسلام


امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، طی سخنانی مدعی شد که دین اسلام امروزه در هر نقطه از جهان دچار بحران شده است.
مکرون در یک فرافکنی جدید علیه اسلام، اعلام کرد که گسترش ممنوعیت حجاب تمامی ارائه‌دهندگان خدمات عمومی در فرانسه را شامل خواهد شد.
وی در ادامه مدعی شد که فرانسه باید با آنچه که او آن را «انزواگرایی اسلامی» که به دنبال ایجاد یک سیستم موازی و انکار جمهوریت است، خواند؛ مقابله کند.
رئیس‌جمهور فرانسه که در یکی از محله‌های حساس حومه پاریس سخنرانی می‌کرد، همچنین مدعی شد که دین اسلام امروز در همه جای جهان دچار بحران شده است.
امانوئل مکرون در ادامه گفت: از این پس، هر انجمنی که بخواهد از دولت کمک بگیرد، باید منشور سکولاریسم را امضا کند و از این پس نظارت دقیقی بر مدارس خصوصی مذهبی صورت خواهد گرفت و محدودیت شدیدی در زمینه آموزش در منازل اعمال می‌شود.
مکرون گفت که ممنوعیت اعمال شده علیه شعارهای دینی توسط کشورش که به طور قابل توجهی به زنان مسلمان محجبه آسیب می رساند، به کارمندان بخش خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند نیز گسترش می یابد.
وی همچنین مدعی شد هر کس در فرانسه می‌تواند آزادانه دین خود را انتخاب کند، اما به نمایش گذاشتن وابستگی‌های مذهبی تحت هیچ شرایطی در فضای عمومی و مدارس مجاز نخواهد بود.
رئیس‌جمهور فرانسه در حالی این ادعا را مطرح کرد که در هر جامعه ای که به گفته وی اسلام دچار بحران شده؛ تبعیض، شکاف طبقاتی، ویژه خواری و نابرابری در آن بیداد می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا