جهان

بیانیه پارلمان افغانستان در واکنش به جنایت داعش

پارلمان افغانستان در واکنش به سربریدن هفت شهروند شیعه غزنی توسط تروریست‌های داعش در این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

 

 

 

پارلمان افغانستان در واکنش به سربریدن هفت شهروند شیعه غزنی توسط تروریست‌های داعش در این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آوا، یک عضو پارلمان افغانستان با قرائت بیانیه‌ای در نشست عمومی امروز این پارلمان، سربریدن هفت شهروند «ولسوالی جاغوری» غزنی در ولایت زابل توسط تروریست‌های داعش را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه تأکید شد: جنایت فجیع سربریدن هفت نفر از زنان، مردان و کودکان ولایت زابل به دست دشمنان، قلوب همه ملت افغانستان را داغدار کرده است و این جنایت بار دیگر زنگ خطر را برای دولت‌مردان و حکومت وحدت ملی افغانستان به صدا در آورد.

ادامه بیانیه حاکی است: چند ماه از اسارت شهروندان به دست دشمنان افغانستان گذشت و با وجود اینکه نمایندگان مجلس و مردم افغانستان بارها صدایشان را برای آزادی آنان بلند کرده و از حکومت آزادی آنان را خواستار شدند؛ اما اقدام لازم در این زمینه انجام نشد و متأسفانه حکومت در این راستا از خود بی‌تفاوتی نشان داد.

این بیانیه می‌افزاید: دو حادثه غمگین یکی در زابل و دیگری در ننگرهار، همه مردم افغانستان را به سوگ نشاند و همه خود را عزادار می‌دانند و کسانی که چنین جنایتی را مرتکب شدند، بدانند که ملت این کشور واحد و یکپارچه است.

 

همچنین در این بیانیه از سازمان ملل، جامعه جهانی، سازمان همکاری اسلامی و ناتو درخواست شد نسبت به جنایت سنی های تند روی داعش در افغانستان واکنش نشان داده و به آن رسیدگی کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا